امروز: یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
پلدخترنیوز » بهداشت، درمان، سلامت » معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی خبر داد؛ کانون های سلامت محلات در لرستان راه اندازی می شوند/ کانون های سلامت محلات سرمایه گذاری برای ایجاد جامعه ی سالم است

کانون های سلامت محلات در لرستان راه اندازی می شوند

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی خبر داد؛ کانون های سلامت محلات در لرستان راه اندازی می شوند/ کانون های سلامت محلات سرمایه گذاری برای ایجاد جامعه ی سالم است

کد خبر: 564
  • 1
به گزارش پایگاه خبری پلدخترنیوز به نقل از وبدا لرستان، معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اعلام این خبر اظهار داشت: کانون های سلامت محلات در واقع یک سرمایه گذاری بلند مدت برای ایجاد جامعه ی سالم و با حداقل عوامل مخرب سلامت است.

دکتر محسن اسدبیگی بیان داشت: با راه اندازی این کانون ها مردم به صورت مستقیم در ایجاد سلامت جامعه مشارکت کرده و تأثیرگذار خواهند بود.

وی در ادامه افزود : بدون تردید مردم از تأثیر فعالیت این کانون ها بر زندگی خود و جامعه آگاهی کامل دارند و با مشارکت داوطلبانه ی خود به ایجاد جامعه ی سالم کمک می کنند.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزایش مشارکت موثر، کارآمد و خلاق مردم در توسعه سلامت خود، خانواده و محلات را یکی از سیاست های مهم حوزه ی معاونت اجتماعی قلمداد کرد و گفت: با جلب مشارکت حداکثری مردم در این برنامه سطح سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی ساکنان محلات مختلف ارتقا پیدا خواهد کرد.

وی خانه های سلامت شهرداری ها، خانه محل سازمان های شهرسازی ها، پایگاه ها و مراکز جامع سلامت و اماکن وابسته به سایر سازمان های دولتی،غیر دولتی و خیر ساز را محل های استقرار کانون سلامت محلات معرفی کرد.

دکتر اسدبیگی گفت: ایجاد سلامت عموم یک وظیفه ی همگانی است و علاوه بر مردم تمامی دستگاه های اجرایی باید در آن حضور فعال داشته باشند.

دکتر اسدبیگی به فعالیت های انجام شده در این خصوص اشاره کرد و تصریح کرد: تا کنون کانون های سلامت در پنج محله ی در معرض بیش ترین آسیب های اجتماعی شهر خرم آباد تشکیل شده است.

وی افزود: کارگاه آموزشی و جلسه توجیهی برای مسئولین پایگاه های سلامت و رابطین اجتماعی تمامی شهرستان های استان برگزار شده است.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی لرستان همچنین تشکیل حداقل دو کانون در مناطق دارای اولویت اکثر شهرستانها و برنامه ریزی جهت تشکیل کانون های سلامت محلات در 80 درصد محلات تحت پوشش شهرستانها را مهم ترین برنامه ی در دست اجرای این معاونت ظرف ماه های آینده عنوان کرد.

تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید