امروز: یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
پلدخترنیوز » مصاحبه » مصاحبه اجتماعی » گفتگوی صمیمانه با بانوی نخبه پلدختری

گفتگوی صمیمانه با بانوی نخبه پلدختری

کد خبر: 4034
  • 20

پلدخترنیوز _ مریم بازوندی بانوی نخبه پلدختری؛ از هر انگشتش هنری می بارد و علاوه بر رتبه ی سیزدهم در عرصه کنکور تجربی در رشته های هنری و ورزشی نیز موفق به کسب عناوین استانی و شهرستانی شده است.

مریم ؛ همانند نامش، مثل بسیاری از دختران این دیار، باوقار و آرام است ، از آن دسته دخترانیست که از هر انگشتش هنر می بارد. با وجود هجده سال سن ، تجربیات زیادی می تواند به همسن و سالان خود منتقل کند. دستی در هنر موسیقی دارد و آهنگ های سنتی را با وجود فاصله گرفتن به دلیل مشغولیت تحصیلی در سالهای اخیر به خوبی اجرا نموده و در زمینه خوشنویسی نیز استعداد ذاتی داشته و صاحب عناوین شهرستانی و استانی می باشد. دختری اهل ورزش بوده و متولد شهر  پلدختر است ؛پدرش یک فرهنگی اهل پران پرویز و مادرش فرهنگی اهل رومشگان می باشد.با تلاش و کوشش توانسته در کنکور سراسری امسال در رشته ی تجربی رتبه "۱۳" منطقه" ۳ " و رتبه "۱۰۲ "کشوری را کسب کند.از نظر معدل درسی نیز در استان  صاحب رتبه اول شده است.برای اطلاع از جزئیات گفتگوی صمیمانه پلدخترنیوز با این بانوی نخبه با ماهمراه باشید:

خودتون رو برای مخاطبان ما بیشتر معرفی بفرمایید:

مریم بازوندی هستم. ۱۸ سال سن دارم و متولد شهر پلدختر . در کنکور سراسری تجربی ۱۴۰۲ موفق به کسب رتبه سیزدهم منطقه ۳ و ۱۰۲ کشوری شدم .

از چه زمانی تصمیم گرفتید برای کنکور سراسری مطالعه کنید ؟

همزمان با شروع سال اول دبیرستان مطالعه برای کنکور را شروع کردم و هدف کسب رتبه برتر بود.

روش خاصی برای درس خواندن داشتید؟

روش خاصی نمیتوان گفت اما روی درس های مسأله محور مانند ریاضی و فیزیک تمرین با تست های متنوع بود اما در کتاب های مفهومی و حفظی مانند زمین شناسی و زیست شناسی علاوه بر تست زنی بر روی مطالعه متن کتاب تمرکز داشتم .

نظرتان در مورد چند مرحله ای شدن کنکور سراسری چیست ؟

به نظرم ایده خوبیست چون باعث می شود ، دانش آموزان سال سوم دبیرستان در مرحله اول کنکور را تجربه کرده و برای مرحله دوم با آمادگی روحی بیشتری حاضر شوند.

وقتی اولین سوال کنکور را دیدی چه احساسی داشتید ؟

پیش از امتحان فکر می کردم سطح سوالات زیست شناسی نسبت به مرحله اول بالاتر باشد اما با دیدن اولین سوال و راحت بودن آن احساس خوبی به من دست داد و با آرامش بیشتری به سراغ سوالات بعدی رفتم .

از کتاب های کمک درسی و کلاس کنکور استفاده کردید؟


از نظر من استفاده از کتاب های کمک درسی  برای تمام دانش آموزان کنکوری واجب است. اما شرکت در کلاس های کنکور به میل و  توانایی خود دانش آموزان بستگی دارد. به شخصه در سال اول و دوم دبیرستان از کلاس استفاده نکرده اما در سال سوم  برای استفاده بیشتر و بهتر از زمان برای رفع اشکالات درسی از کلاس کنکور استفاده کردم .

به جز موفقیت در کنکور ، موفقیت های دیگری داشتید ؟

بله در دوران ابتدایی و راهنمایی در رشته خوشنویسی رتبه اول شهرستان و همچنین عناوین دوم و سوم استانی  و علاوه بر آن  در مسابقات احکام چندین بار رتبه اول شهرستان را کسب کرده ام.

به جز ورزش به رشته های هنری یا ورزشی  علاقمندید؟

بله کلاس های آموزشی والیبال را تا سوم راهنمایی شرکت کرده و به طناب زنی نیز علاقمندم و در طناب زنی چندین مرتبه رتبه اول شهرستان،  دوم و سوم استانی کسب کرده ام و علاوه بر آن موسیقی را دوست دارم و  در پایه اول و دوم دبیرستان در کلاس های موسیقی سنتی «کمانچه » شرکت می کردم .

اهل  فضای مجازی هستید ؟

تا پایان سال سوم راهنمایی از فضای مجازی استفاده می کردم اما بعد از آن به دلیل اینکه موفقیت در کنکور هدف اصلی ام بود آن را کنار گذاشتم و برای استفاده از کلاس های شاد مدرسه نیز از موبایل پدر و مادرم استفاده می کردم.

توصیه ای برای دانش آموزانی که قصد موفقیت در کنکور سراسری را دارید

بسیاری از دانش آموزان معتقدند دانش آموزان موفق در کنکور سراسری با هیچ گونه پا امیدی و یا خستگی مواجه نشده اند در صورتیکه اینطور نیست و واقعیت این است که افراد موف نیز  دچار خستگی یا ناامیدی  می شوند اما نکته مهم این است که اجازه ندهی ناامیدی و خستگی طولانی مدت  وجود داشته و با توکل بر خداوند مسیر خود را ادامه دهد.

نقش والدین تون در موفقیت شما ؟

هر چه دارم از پدرو مادرم دارم اما خودم نیز دانش آموز مستقلی بودم و سعی می کردم اما پدرو مادرم تمام امکاناتی که نیاز داشتم ، آرامش روحی و حتی مراعات در رفت و آمدها را برایم محیا می ساختند.

سخن پایانی ؟

ضمن تشکر از زحمات معلمین و بخصوص مدیر مدرسه نمونه دولتی شهیده مهناز کائیدی که در رفع مشکلات درسی راهنمای خوبی بودند ، توصیه می کنم دانش آموزان برای موفقیت به جای اهمیت به تعداد ساعات مطالعه درسی ، بدنبال بالا بردن کیفیت مطالعه و لذت بردن از آن باشند .
تنظیم گفتگو و عکس: سجاد ابراهیمی 
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید