امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
پلدخترنیوز » مصاحبه » مصاحبه اجتماعی » گفتگوی اختصاصی با جوان نخبه پلدختری مهندس علی نصیری

گفتگوی اختصاصی با جوان نخبه پلدختری

گفتگوی اختصاصی با جوان نخبه پلدختری مهندس علی نصیری

کد خبر: 2815
  • 8
نخبگان هر منطقه سرمایه های بشری آن سرزمین و دیگر مناطق دنیا محسوب می شوند و هر دیاری که بتواند با بکارگیری و مدیریت صحیح جوانان نخبه ی خود را جذب و پاگیر نماید گام بسیار بزرگی در راستای پیشرفت و توسعه برداشته است.

علی جوانی با استعداد، خلاق، ‏خستگی ناپذیر و دارای سوابق درخشان، در زمینه طراحی وب سایت و برنامه نویسی نرم افزار است و خبرنگار ما به سراغ او رفته و گفتگوی زیر را با وی انجام داده که شرح آن در ادامه آمده است، برای شنیدن این گفتگوی خودمانی با ما همراه باشید.

برای شروع خودتان را برای مخاطبین پلدخترنیوز بیشتر معرفی بفرماید؟

علی نصیری هستم، متولد  تیر ماه سال ۱۳۶۷ در پلدختر و دارای مدرک کارشناسی کامپیوتر هستم.

در حال حاضر مشغول چه کاری و در کدام شهر هستید؟

در حال حاضر در استان هرمزگان در یک شرکت مشغول به کار طراحی نرم افزار مدیریتی (حسابداری) هستم.

در چه زمینه ای فعالیت داشته و چه کارهایی تا حالا در این زمینه انجام داده اید؟

از سال ۸۳ تا ۸۴ شروع به کار برنامه نویسی کرده و با توجه به علاقه مندی ام توانستم موارد زیادی بیاموزم، به طوری که بعد از مدتی برنامه کوتاهی طراحی و در اینترنت منتشر ساختم و بعد از چند سال پروژه های بزرگتر، مثل برنامه مدیریتی دانشگاه پیام نور پلدختر و چندین نرم افزار سفارشی جهت سایر متقاضیان طراحی کردم.

در چه سالی شروع به طراحی وب سایت کردید؟

در سالهای ۸۵ تا ۸۶ در کنار طراحی نرم افزار، شروع به کار طراحی وب سایت کرده که با توجه به تخصص در هر دو رشته نرم افزار و وب سایت قادر به همکاری در هر دو زمینه با ادارات و سازمان های مختلف شدم.

تاکنون با کدام نهاد یا ادارات همکاری داشته اید؟

دانشگاه پیام نور پلدختر، بنیاد نخبگان استان لرستان، سپاه پاسداران استان لرستان، شهرداری پلدختر، وزارت جهاد کشاورزی کل کشور، شرکت سایپا، پارک علم و فناوری همدان، دانشگاه علوم پزشکی لرستان، جامعه معلولین ایران و شرکت های خصوصی و متقاضیان دیگر.

آقای مهندس نصیری در خصوص اختراع سال ۹۲ که خبر آن در شبکه سراسری نیز پخش شد بیشتر توضیح بفرمایید؟

نرم افزار محافظ کاسیت یک برنامه برای امنیت و قفل گذاری بر روی سیستم کامپیوتری بوده و با استفاده از آن می‌توان اطلاعات خود را رمز گذاری و قفل کرده که طراحی  این نرم افزار طی ۶سال و از سال ۸۶ شروع و در دی ماه ۹۲ خاتمه یافت که در این مدت و با انجام و ۸ نسخه موفق به ثبت اختراع و از شورای عالی انفورماتیک کشور مجوز فنی و علاوه بر آن شناسنامه را از وزارت ارشاد کل کشور دریافت کرد.

از کاسیت و کارایی آن بیشتر توضیح دهید؟

این نرم افزار بعنوان اولین نرم افزار امنیتی کشور شناخته شده که در اخبار  شبکه یک سراسری نیز به عموم معرفی و به صورت رایگان در اختیار مردم قرار گرفته و در حال حاضر بالای ۵۰۰هزار نفر عضو آن می باشند.


گلایه شما از مسئولان به عنوان یک جوان نخبه پلدختری؟

با توجه به توانایی های بنده در زمینه کاری خودم و نیاز استان و شهرستان به نیروهای متخصص در این حیطه و تلاش و پیگیری‌های مکرر برای بدست آوردن جایگاه شغلی مناسب در استان خودم با سنگ اندازی و بدقولی بعضی مسئولان مواجه شدم که درنهایت باعث مهاجرت من از شهر و استان خودم شد.

انتظار شما از مسئولان شهرستان پلدختر؟

رسیدگی به مشکلات جوانان شهرستان که مهمترینش مسئله اشتغال هست، با توجه به پتانسیل های موجود در شهرستان که اگر زمینه فراهم باشد جوانان مجبور به مهاجرت به شهرهای دیگر برای شغل هایی که چه بسا با توانایی و مهارتشان هم خوانی ندارد،نمی شود

صحبت پایانی با مخاطبین رسانه پلدخترنیوز؟

آرزوی سلامتی و سربلندی برای مردم شهرم و امیدوارم شهری زیباتر و پویاتر داشته باشیم.

تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید