امروز: یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
پلدخترنیوز » اخبار » اخبار حوادث » میزان دقیق خسارات سیل شهرستان پلدختر چقدر است؟

خسارات سیل شهرستان پلدختر؛

میزان دقیق خسارات سیل شهرستان پلدختر چقدر است؟

کد خبر: 321
  • 3
به گزارش پایگاه خبری پلدخترنیوز؛ غلامرضا آقامیرزایی گفت: تمامی خسارات سیل شهرستان پل‌دختر به همراه جزئیات ظرف امروز و فردا با امضای استاندار لرستان به سازمان مدیریت بحران و وزارت کشور ارسال خواهد شد.

وی با بیان اینکه در خصوص جزئیات کامل خسارات، طی روزهای آینده در حضور خبرنگاران اطلاع‌رسانی جامعی خواهد شد، بیان کرد: بر اساس آنچه در جلسه شورای مدیریت بحران شهرستان پلدختر با حضور مهندس نجار مصوب شد، تمامی خسارت‌ها در مسیر قانونی خود و متناسب با چهارچوب‌های قانونی و همانند سایر استان‌های کشور که گرفتار سیل شده‌اند قطعاً عمل خواهد شد.


آقامیرزایی با تأکید بر اینکه مسئولین لرستان و در رأس آنها استاندار با جدیت پیگیر موضوع هستند از پیگیری تک‌تک موارد خسارات وارد شده سیل  خبر داد و در خصوص مبلغ ۱ میلیارد تومان کمک رئیس سازمان مدیریت بحران به این حادثه در شهرستان پلدختر، اظهار کرد: این مبلغ جهت انجام موارد ضروری و اقدامات فوری دستگاه‌های اجرایی در شهرستانها و فعالیت‌های کوتاه‌مدت در نظر گرفته شده که برخی از رسانه‌ها این عدد را به‌صورت پرداخت خسارت نهایی اعلام کرده‌اند که به‌هیچ‌وجه درست نیست.
آقامیرزایی در خصوص متفاوت بودن اعلام میزان خسارت‌ها توسط برخی دستگاه‌ها و نوعی تناقض‌گویی در آمارها تصریح کرد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته در روز اول سیل میزان خسارت شهرستان پل‌دختر از حدود ۸۰ میلیارد تومان اعلام که با بررسی‌های مجدد به 160 میلیارد تومان تغییر داده شده است.

وی عنوان کرد: علت این موضوع تغییر رقم برآوردی جهاد کشاورزی پل‌دختر بوده که آن‌هم به خاطر گستردگی و پراکندگی مزارع کشاورزی شهرستان و بررسی‌های مجدد مسئولین این اداره صورت گرفته است.

این مسئول با بیان اینکه مسئولین شهرستان درخواست تامین اعتبار دو مبلغ را از آقای مهندس نجار داشته‌اند، بیان کرد: تامین اعتبار جهت جبران ۱۶۰ میلیارد تومان خسارت‌های وارد شده مثل پل‌هایی که در اثر سیلاب اخیر تخریب شده‌اند و درخواست تامین اعتبار 150 میلیارد تومانی برای اقدامات پیشگیرانه به‌منظور جلوگیری از حوادث آینده مانند ساخت دیوار ساحلی که اگر ساخته نشود در بارندگی‌های آینده ساختمان‌های کناررودخانه در معرض خطر قرار می‌گیرند.
وی اضافه کرد: در خبری از زبان فرماندار شهرستان جمع هردو مبلغ فوق یعنی ۳۱۰ میلیارد تومان تحت عنوان خسارت اعلام شده بود درصورتی‌که مبلغ خسارت ۱۶۰ میلیارد برآورد شده و مابقی درخواست اعتبار پیشگیری و پیش‌بینی است.

آقامیرزایی اظهار کرد: در بررسی دقیق‌تر طی روزهای آینده ممکن است رقم خسارت کاهش یا افزایش یابد که بازهم قابل‌پیگیری است.

وی با تأکید بر اینکه این رقم را صرفاً نباید ستاد بحران پرداخت کند، یادآور شد: هرکدام از دستگاه‌های اجرایی خدمات‌رسان متناسب با وظیفه ذاتی خود باید بدون فوت وقت با استفاده از ظرفیت‌های موجود و در صورت نیاز کمک از بخش خصوصی و پیگیری از طریق وزارت‌خانه مربوطه در جهت رفع مشکلات موجود در بخش‌های راه‌های روستایی، آب شرب ،تعمیر ساختمان‌های خسارت‌دیده روستایی ،لایروبی رودخانه‌ها و... اقدام کنند.

این مسئول با بیان اینکه به‌طورکلی هر مسیر قانونی که بتواند مشکلات را به حداقل برساند طی خواهیم کرد، گفت: دستگاه‌های اجرایی هم‌زمان انجام کارهای مطالعاتی در خصوص احداث دیوارهای ساحلی رودخانه‌ها، طرح‌های آبخیزداری، آبخوان‌داری، مقاوم‌سازی ساختمان‌ها و حتی جابجایی ساختمان‌های در معرض خطر سیلاب و.... را در دستور کار قرار دهند تا در سنوات آینده شاهد تکرار این مشکلات نباشیم.
وی اضافه کرد: ما به جد پیگیر جذب اعتبارات و تسهیلات بعد از ارسال گزارش‌های دقیق میزان خسارات خواهیم بود و در این راستا هیچ‌گونه کوتاهی نخواهیم کرد.

آقامیرزایی یادآور شد: برای جذب این اعتبارات باید تمامی دستگاه‌های اجرایی استان همکاری و تعامل بیشتری را با مدیریت بحران داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: برای خسارت به مواردی از قبیل مزارع کشاورزی، باغات، احشام، اماکن مسکونی، تجاری و سایر اموال (مثل بیمه بدنه خودرو) لوازم خانگی و....که مشمول بیمه می‌شوند هیچ سرفصل اعتباری تحت عنوان کمک بلاعوض وجود ندارد.

این مقام مسئول گفت: ولی به هرحال مسئولین استانی، سازمان مدیریت بحران کشور و نماینده شهرستان با جدیت پیگیر هستند به طریق ممکن اعم از تسهیلات کم‌بهره و یا حتی کمک بلاعوض افرادی که متحمل خسارت شده‌اند را حمایت کنند.

وی افزود: باتوجه به تغییر اقلیم و همچنین احتمال حوادثی از قبیل سیل، زلزله، آتش‌سوزی و سایر حوادث امیدواریم فرهنگ بیمه‌کردن اموال و دارایی‌ها در بین مردم جا بیفتد تا اگر حوادثی هم رخ داد مردم نگران جبران خسارت نباشند
مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان گفت: مردم پلدختر علی‌رغم مشکلات و مشقت‌های به وجود آمده با صبر و حوصله همراه با مسئولین استان و شهرستان در بررسی مشکلات و رفع موقت آنها و برآورد خسارت‌ها حداکثر همکاری را داشته‌اند که این مهم جای تقدیر دارد.

آقامیرزایی با تقدیر از تمامی مسئولان استان، شهرستان و خبرنگاران در همکاری و همراهی مستمر و بی‌وقفه در جریان سیل پلدختر گفت: امیدواریم در سایه این همدلی مشکلات و خسارت‌های وارد آمده ناشی از سیل هرچه سریعتر مرتفع شود.

وی گفت: از مهندس نجار معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران که به استان سفر کرده و از نزدیک مشکلات ناشی از سیل را بررسی و با مردم سیل‌زده دیدار داشتند تشکر و قدردانی می‌کنیم/ خبرگزاری ایسنا

دسته بندی: اخبار / اخبار حوادث
تبلیغ

نظرات

  1. User Avatar
    • مهدی(واشیان)
    • در تاریخ : 11 آذر 1397 08:17
    جهت اطلاع جناب آقامیرزایی
    باید عرض کنم فرهنگ بیمه نزد مردم وجود داره ولی متاسفانه فرهنگ عمل به وظیفه وتعهد وپرداخت خسارت نزد مسئولین وبیمه وجود نداره
    این تمام واقعیت بیمه وبیمه کردن هست
    نمونش بیمه خشکسالی 95 درصدی سال گذشته که یک ریال پرداخت نشده

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید