امروز: جمعه، 7 اردیبهشت 1403
پلدخترنیوز » اخبار » اخبار اقتصادی » نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران مطرح کرد: نحوه پرداخت سود و جریمه تسهیلات از مشکلات فعالان اقتصادی لرستان است

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران مطرح کرد: نحوه پرداخت سود و جریمه تسهیلات از مشکلات فعالان اقتصادی لرستان است

کد خبر: 2819
  • 5
حسین سلاحورزی در نشست اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استان اظهار داشت: با وجود دستورالعمل و بخشنامه‌های ابلاغی قوه قضاییه و بخشنامه بانک مرکزی در خصوص محاسبه سود و جریمه تسهیلات بانکی اما برخی از بانک‌ها همچنان رویه خود را در محاسبه سود و جریمه دنبال می‌کنند.

وی افزود: از سال گذشته تاکنون رییس بازرسی استان مکاتبات متعددی از آرای دیوان عالی را به سیستم بانکی منعکس کرده و بر اجرای آن تاکید داشته اما همچنان درگیر نحوه محاسبه سود و جریمه بانکی هستیم.

وی عنوان کرد: با وجود اینکه اینکه بخشنامه سال ۸۸ بانک مرکزی تاکید می‌کند که مبالغ پرداختی از سوی مشتریان بعد از سررسید تسهیلات اعطایی بین سه جزو اصل، سود و وجه التزام تاخیر دین تسهیم بالنسبه می‌شود، اما پرداخت‌های فعالان اقتصادی و واحدهای تولیدی به این شکل نیست و بانک‌ها اصل تسهیلات را در نظر نگرفته‌اند.

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: دلیل اینکه مبالغ تسهیلات تصاعدی و سربه فلک کشیده است و عمدتا فعالان اقتصادی قادر به بازپرداخت تسهیلات نیستند عمل نکردن بانک ها به دستورالعمل‌ها است.

سلاحورزی تصریح کرد: امیدواریم شعب اختصاصی و ویژه برای پرداختن به پرونده تسهیلاتی و تجدید نظر در تمامی شهرستان های لرستان تشکیل شود.

دسته بندی: اخبار / اخبار اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید