امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
پلدخترنیوز » اخبار » اخبار اجتماعی » رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در تشریح آخرین وضعیت بازسازی مناطق سیل‌زده لرستان خبر داد: عقد قرارداد ۳۹۰ میلیاردی بانک‌ها با سیل‌زدگان لرستانی/ ۶۰ میلیارد تومان بلاعوض پرداخت شد

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در تشریح آخرین وضعیت بازسازی مناطق سیل‌زده لرستان خبر داد:

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در تشریح آخرین وضعیت بازسازی مناطق سیل‌زده لرستان خبر داد: عقد قرارداد ۳۹۰ میلیاردی بانک‌ها با سیل‌زدگان لرستانی/ ۶۰ میلیارد تومان بلاعوض پرداخت شد

کد خبر: 901
  • 1
به گزارش پایگاه خبری پلدخترنیوز، علیرضا تابش در تشریح آخرین وضعیت بازسازی مناطق سیل‌زده لرستان اظهار داشت: برای بازسازی شهرها و روستاهای سیل‌زده استان اعتباری بالغ بر 800 میلیارد تومان اختصاص یافته است.

وی در ادامه افزود: این میزان اعتبار برای 22 هزار واحد مسکونی بوده که 8 هزار واحد احداثی و 14 هزار واحد آن نیز تعمیراتی است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به پرداخت بلاعوض و تسهیلات به 18 هزار واحد معیشتی در لرستان افزود: تاکنون با پیگیری‌های انجام شده از 800 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته، 614 میلیارد تومان پرونده تشکیل شده و به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

تابش ادامه داد: بانک‌ها تاکنون 390 میلیارد تومان قرارداد با سیل‌زدگان بسته‌اند، ضمن اینکه بر اساس پیشرفت فیزیکی اقساط آزاد می‌شوند.

وی به شروع عملیات اجرایی برای 12 هزار واحد تعمیراتی استان اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر عملیات تعمیر 6 هزار واحد مسکونی به پایان رسیده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیان داشت: آواربرداری 5 هزار واحد احداثی نیز انجام شده و برای 3 هزار و 600 واحد نیز پی‌کنی صورت گرفته است.

تابش از فراهم کردن مصالح برای عملیات ساخت‌وساز در مناطق سیل‌زده لرستان خبر داد و گفت: سیمان در منطقه فراهم شده، برای اسکلت نیز به میزان پیشرفت کار میلگرد و فولاد توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه 60 میلیارد تومان بلاعوض به مردم سیل‌زده استان پرداخت شده است، افزود: بانک‌ها نیز با سفته زنجیره‌ای کار پرداخت تسهیلات را بدون اشکال انجام می‌دهند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین از رفع مشکل تأمین زمین برای اغلب روستائیان سیل زده لرستان خبر داد.

تابش در خصوص ساماندهی رودخانه پلدختر و بازسازی دیواره ساحلی آن خاطرنشان کرد: مشاور و پیمانکار ذی‌صلاح برای این مهم انتخاب شده و امیدواریم تا پنج ماه دیگر شاهد پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در بازسازی دیواره شویم و تا پایان سال عملیات اجرایی آن به پایان برسد/ فارس

دسته بندی: اخبار / اخبار اجتماعی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید