امروز: سه شنبه، 28 فروردین 1403
پلدخترنیوز » یادداشت » یادداشت اجتماعی » ادامه دعوت گزینشی خبرنگاران به جلسات شورای اداری در شهرستان پلدختر؛ ترس از افشاى نقاط ضعف یا خواب خوش زمستانی روابط عمومی؟

دعوت گزینشی خبرنگاران به جلسات شورای اداری در شهرستان پلدختر

ادامه دعوت گزینشی خبرنگاران به جلسات شورای اداری در شهرستان پلدختر؛ ترس از افشاى نقاط ضعف یا خواب خوش زمستانی روابط عمومی؟

کد خبر: 682
  • 2
رسانه ها به عنوان زبان گویا، چشم بینا، گوش شنوا و پل ارتباطی مردم و مسئولان وظیفه اطلاع رسانی به موقع و شفاف به مردم را بر عهده دارند و از این رو دعوت از خبرنگاران در جلسات به معنای اهمیت قائل شدن مسئولان برای اطلاع رسانی به مردم در مورد تصمیمات اتخاذ شده است.

رویکرد نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه اطلاع رسانی، آگاهی بخشی به جامعه به صورت شفاف و به موقع است اما همچنان نگاه بسته در حوزه اطلاع رسانی در فرمانداری شهرستان پلدختر وجود دارد و خبرنگاران منتقد به جلسات و نشست ها دعوت نمی شوند و تاکنون هیچگاه جناب آقای دستیاری به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان به صورت شفاف چرایی عدم دعوت از اصحاب رسانه را اعلام نکرده اند.

خبرنگاران و اصحاب رسانه نقش موثر و تعیین‌کننده‌ ای در اطلاع رسانی شفاف و صحیح به مردم را عهده دار هستند که متاسفانه هنوز برای برخی مدیران در شهرستان پلدختر این مسئله به خوبی تفهیم نشده است.

اصحاب رسانه محرم اسرار مردمند. مهمترین رسالت های فعالین عرصه خبر و اطلاع رسانی که به عنوان رکن چهارم دموکراسی یاد می شود بیان واقعیت ها و بیان حق و حقیقت است، رسالت خبرنگاران رسالت بس سنگینی است که علاوه برنشر خدمات اثر بخش مسئولین به مردم، سهل انگاری ها، تخلفات، کم کاری ها و نیز ضعف ها و مشکلات را باید در راستای کمک به توسعه شهرستان و استان بیان کنند.

عرف رسانه‌ای این است که در جلسات شورای اداری معمولاً روابط عمومی فرمانداری ها برای خبرنگاران پیامک دعوت میفرستند تا رسانه ها در این‌ جلسات حضور داشته باشند اما از زمان تصدی آقای دستیاری بر کرسی فرمانداری شهرستان پلدختر دعوت از خبرنگاران برای شرکت در جلسات به صورت گزینشی انجام می‌گیرد و اصولاً از برخی خبرنگاران دعوت بعمل نمی آید.

برخوردهای تبعیض آمیز فرمانداری پلدختر با خبرنگاران فقط به عدم دعوت به جلسات شورای اداری ختم نمیشود. برخی رفتارها از جمله عدم دعوت از همه رسانه ها برای حضور در نشست خبری، تبعیض بین خبرنگاران، بی اطلاعی رسانه ها از حضور مدیران استانی در شهرستان و… در دوره مدیریت دستیاری در پلدختر را باید برای همیشه در تاریخ ثبت کرد.

از زمان اخذ مجوز پایگاه خبری پلدخترنیوز تاکنون تعداد بیش از 33جلسه با حضور مسئولان کشوری، استانی و مدیران شهرستانی و جلسات شورای اداری در فرمانداری پلدختر برگزار شده است که فقط هفت جلسه پایگاه خبری پلدخترنیوز دعوت شده است و هرگاه علت عدم دعوت این رسانه را از مسئولان جویا میشویم جوابهای متفاوتی دریافت میکنیم.

در حالیکه نعمت اله دستیاری فرماندار پلدختر علت عدم دعوت این پایگاه خبری به جلساتی که فرمانداری میزبان است را ضعف روابط عمومی میداند در حالی که مسئول روابط عمومی فرمانداری پلدختر علت عدم دعوت پایگاه خبری پلدخترنیوز را در چیز دیگری میداند و میگوید لیست رسانه هایی که در جلسات و یا نشست های خبری باید حضور داشته باشند را به روابط عمومی میدهد و روابط عمومی طبق همان لیست خبرنگاران را به جلسات دعوت میکند.

خبرنگاران نامحرم نیستند و هدف آنان تنها بازتاب دستاوردها و تصمیمات جلسات به مردم است لذا می‌طلبد در جلساتی که علنی و به منظور اتخاذ تصمیماتی برای رفع مشکلات مردم برگزار می‌شود، از همه خبرنگاران دعوت شود. مسئولین برخی از ادارات و دستگاه های اجرایی در سطح شهرستان با دعوت های گزینشی خبرنگاران به جلسات تلاش می کند تا ضعف ها و کاستی های خود را بپوشانند و عملکردی قابل قبول از خود به نمایش بگذارند که این خود عواقب بدی را درجامعه به همراه خواهد داشت.

حقیقت تلخ است و تحملش برای طرف مقابل بسیار سخت، پس این امر باعث شده تا برخی از مسئولان شهرستان تصمیم بگیرند به جای اینکه زیر سؤال بروند و کم کاری ها آن ها نمایان شود، بهتر است که اصلاً خبرنگاران منتقد به را به جلسات و نشست ها دعوت نکنند. شاید دلیل انتخاب گزینشی ترس از افشای نقاط ضعف و پاسخگویی در برابر سوالات چالشی است.

مسئولان مطمئن باشند که اصحاب رسانه هیچگاه در پی افشای داده هایی نیستند که بخواهند آرامش یک مجموعه را بر هم بزنند؛ البته آن هم داده هایی در جلسات عادی شهرستان و صد البته روی سخن ما جلسات محرمانه و یا جلسات خاص مسئولان که حضور خبرنگاران ممنوع و یا حتی ضرورتی ندارد نیست

حال این سوال پیش می آید چرا خبرنگاران در جلساتی که فرمانداری میزبان میباشد، گزینشی دعوت میشوند؟ برخی ها دعوت نمیشوند و برخی ها پایه ثابت نشست ها و جلسات هستند!
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید