امروز: پنج شنبه، 9 فروردین 1403
پلدخترنیوز » مصاحبه » مصاحبه اجتماعی » روایت مشترکانی که با ابری شدن هوا از دسترس خارج می‌شوند!

مشترکانی که از دسترس خارج می‌شوند!

روایت مشترکانی که با ابری شدن هوا از دسترس خارج می‌شوند!

کد خبر: 2994
  • 11
آب و هوای مناسب و شغل کشاورزی، مردم پلدختر را در روستاها نگه داشته و برای بهره مندی روستائیان از زندگی مناسب و جلوگیری از مهاجرت آنان به شهر باید امکانات و زیر ساخت‌ها  فراهم شود، قطعی‌های مکرر تلفن همراه، تلفن ثابت و اینترنت مشکلاتی را برای ساکنان روستاهای پلدختر ایجاد کرده است.

قهر باران با سیستم‌های مخابراتی در روستاهای پلدختر به یکی از مشکلات همیشگی مردم تبدیل شده است به طوری که به محض شروع نزول باران به عنوان رحمت الهی کل سیستم های مخابراتی روستاهای محور افرینه ،چولهول و زیودار قطع و شش هزار نفر مردم این مناطق از دسترس خارج می شوند.

طی چهار بارندگی که در فصل پاییز اتفاق افتاد هر چهار بار این روستاها برای ساعات طولانی از دسترس خارج شدند به طوری که در آخرین روز از فصل پاییز و ورود به زمستان 1400 طی 24ساعت در دسترس نبودند که در شب یلدا آنتن دهی این مناطق به مدار بازگشت ولی تا دو روز بعد از بارندگی‌ها هم همچنان دچار اختلال و قطعی های مکرر بود که  مردم این روستاها را به ستوه آورده است.

با توجه به تداوم ویروس کرونا و مجازی بودن تحصیل دانش آموزان و دانشجویان و اینکه بیشتر خدمات رسانی ها به صورت اینترنتی انجام می شود مردم این مناطق با مشکلات فراوانی روبرو هستند که سبب شده به رغم خوشحالی برای بارش باران مردم با ابری شدن هوا در این مناطق احساس ناراحتی کنند چون با هر بار بارش باران برای ساعات طولانی از مدار خارج می شوند و تا پایان بارشها در دسترس قرار نمی‌گیرند.

یک جوان دانشجوی اهل دهستان افرینه گفت: با توجه به اینکه بیشتر کلاسهای من به صورت مجازی است با هر بار بارش باران به سبب ضعف زیرساخت مخابراتی در افرینه مجبور می شوم برای دسترسی به اینترنت و شرکت در کلاسها به پلدختر یا خرم آباد سفر کنم.

وی افزود: با توجه به قطعی های مکرر در فصل پاییز اگر بنا باشد با هر بار بارش باران اینترنت و آنتن دهی افرینه قطع شود کل دانشجویان این منطقه از امتحانات جا می‌مانند.

یکی دیگر از جوانان افرینه ای گفت: عملکرد ضعیف مخابرات سبب شده که ما از ابری شدن هوا و بارندگی احساس خوبی نداشته باشیم چون با هر بارشی که اتفاق می افتد کل سیستم های مخابراتی افرینه قطع می‌شود.

جوان دانشجوی اهل روستای زورانتل گفت: قطعی های مکرر و اختلالات گسترده سبب مصیبت برای دانشجویان این منطقه شده است که خواستار رسیدگی هر چه سریعتر مسئولان هستیم.

وی افزود: مردم این مناطق در روزهای بارانی برای برقراری یک تماس مجبورند به ارتفاعات بروند که در عصر ارتباطات این کارها جای تعجب دارد و عملکرد ضعیف مسئولان را می‌رساند.

6 هزار نفر در بخش معمولان با هر بارندگی از دسترس خارج می‌شوند

علی سلطانپور دهیار افرینه با اشاره به اینکه روستاهای محور چولهول ،زیودار و افرینه با جمعیتی بالغ بر شش هزار نفر مشکل قطعی همراه اول،اینترنت و تلفن ثابت دارند اظهار داشت:با هر بار بارش باران و با اولین رعد وبرق کل سیستم مخابراتی این مناطق قطع و مردم این روستاها برای ساعات طولانی از دسترس خارج می شوند که  این قطعی ها مکرر گلایه مندی و نارضایتی مردم را در پی داشته است.

دهیار افرینه با بیان اینکه نمی دانیم به خاطر بارش باران و رحمت الهی خوشحال باشیم یا ناراحت عنوان کرد: قطعی های مکرر سبب اختلال در تحصیل دانش آموزان و دانشجویان و کسب و کار مغازه داران می شود که ضرورت دارد مسئولان شهرستان به طور اساسی این مشکل را برطرف کنند

سلطانپور گفت: قطعی های مکرر دانش آموزان و دانشجویان این مناطق را به ستوه آورده به طوری که خانواده به اجبار باید به پلدختر یا معمولان بروند.

وی بیان کرد: مردم افرینه در قطعی های چند روز گذشته علی رغم شرایط نامساعد جوی و ناایمن بودن جاده برای تلفن های ضروری خود به گاوزرده که مسیر کوهستانی و ناایمنی است رفته و یا به پشت بام منازل رفتند که در این ترددها ممکن است برای مردم مشکل ایجاد شود.

سلطانپور گفت: با توجه به فصل امتحانات دانش آموزان و دانشجویان انتظار داریم مسئولان شهرستان حل مشکل مخابراتی افرینه و روستاهای اطراف را در دستور کار قرار دهند تا مجدد شاهد قطع شدن آنتن دهی تلفن همراه و اینترنت نباشیم.

مشترکانی که با هر بارندگی از دسترس خارج می‌شوند

سید حبیب الله موسوی بخشدار معمولان با اشاره به اینکه با هر بارندگی ارتباط تلفنی و اینترنت روستاهای محور افرینه و زیودار قطع می شود اظهار داشت: به سبب بارش باران و رعد وبرق آنتن دهی همراه اول، اینترنت و دیجیتال تلویزیون در روستای افرینه، 15 روستای منطقه زیودار و هشت روستای منطقه چولهول با جمعیت شش هزار نفر قطع می شود که سبب گلایه مندی مردم این مناطق شده است.

وی افزود: مرکز دهستان افرینه به عنوان بزرگترین دهستان بخش معمولان مشکل سیستم مخابراتی دارد و با هر بار بارندگی کل ارتباطات این منطقه قطع می شود که ضرورت دارد این مشکل به صورت اساسی برطرف شود

حل مشکل مخابراتی افرینه طی چهار تا پنج ماه آینده

محمدعلی مرادی رئیس مخابرات پلدختر در رابطه با قطعی های مکرر سیستم های مخابراتی و آنتن دهی روستاهای محور افرینه اظهار داشت: ارتباط روستاهای محور افرینه به صورت رادیویی است و متاسفانه زیر ساخت خوبی ندارد و اگر بخواهیم زیر ساخت را حل کنیم خیلی زمانبر و هزینه بر خواهد بود ،بهترین و سریعترین راه برای حل مشکل آنتن دهی افرینه اجرای فیبرنوری است که از پلدختر به سمت معمولان در حال اجراست.

وی با بیان اینکه قرار شد قرارگاه خاتم الانبیا پروژه فیبرنوری مسیر پلدختر به سمت معمولان را انجام دهد که مشکل محور افرینه با این پروژه رفع می شود افزود: طی چهار تا پنج ماه آینده اجرای فیبر نوری این محور به اتمام می رسد و مشکل آنتن دهی افرینه برطرف می شود.

بر پایه این گزارش با توجه به ورود به فصل زمستان و افزایش روزهای بارش باید تمهیداتی اندیشیده شود تا مردم این مناطق با کوچکترین بارش باران و رعد وبرق شاهد قطع شدن سیستم های مخابراتی نباشند/فیروزه حاتمی، تسنیم

تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید