امروز: جمعه، 31 فروردین 1403
پلدخترنیوز » اخبار » اخبار اجتماعی » برگزاری اولین میزگرد تخصصی خانه مطبوعات پلدختر

اولین میزگرد تخصصی خانه مطبوعات پلدختر

برگزاری اولین میزگرد تخصصی خانه مطبوعات پلدختر

کد خبر: 2601
  • 5
به گزارش پایگاه خبری پلدخترنیوز، اولین میزگرد تخصصی خانه مطبوعات پلدختر عصر امروز دوشنبه دهم خردادماه سالجاری با محوریت موضوع آسیب شناسی فضای رسانه ای شهرستان و با حضور تعدادی از رسانه های عضو خانه در سالن کنفرانس اداره آموزش و پرورش شهرستان برگزار شد.


نشست های خبری در ادارات باید به یک فرهنگ رسانه ای تبدیل شود.

در این میزگرد رضا جودکی رابط خانه مطبوعات پلدختر با اشاره به اینکه جایگاه رسانه ای شهرستان آسیب دیده اظهار داشت: خانه مطبوعات با توجه به مباحث مرتبط رسانه ای شهرستان آسیب شناسی صورت گرفته و نسبت به جریان سازی رسانه ای اقدام شود.

وی افزود: تفکر و خلاقیت هنری به صورت جمعی در میان خبرنگاران و اهالی رسانه به الگو بایستی تبدیل شود تا شاهد رشد رسانه در شهرستان باشیم.

جودکی نژاد عنوان کرد: نشست خبری جهت پوشش خبری در قالب برنامه های اداری و مردمی می تواند اطلاع رسانی و شفاف سازی را بدنبال داشته باشد که متاسفانه در شهرستان کم رنگ جلوه می دهد.

وی با بیان اینکه جذب استعدادهای رسانه ای در راستای تولید محتوا یک اولویت است گفت: در عرصه فضای مجازی و رسانه به دنبال استعداد یابی خبری و هنری در جهت تولید محتوای سالم هستیم.


برخی هنجار شکنان وارد عرصه خبر و اطلاع رسانی شدند.

درویشعلی بخشیوند از پیشکسوتان خبری شهرستان پلدختر تصریح کرد: رسانه ها در جهت انتشار اخبار مردم بر اساس علاقه و خواسته مردم است به طوری که وقتی رسانه مطلبی بیان می کند، مسئولین پاسخگو باشند.

وی اضافه کرد: مسئولین نباید بی توجه به دغدغه رسانه و مردم باشند و این شهرستان با توجه به محرومیت هایی که دارد نیازمند توجه بیشتر مسئولین است.

این پیشکسوت رسانه خاطرنشان کرد: وضعیت سنتی کشتارگاه، ترمینال برون شهری، نبود تلفن ثابت در چهار هکتاری باعث شده دانش آموزان ما نتوانند از اینترنت وای فای استفاده کنند و امروز به دلیل عدم صدور سند مسکن، خانه های سیل زدگان ساخته شده در زمره خانه خالی محسوب می شود

بخشوند اظهار داشت: هر کسی که به هر ناهنجاری اجتماعی در جامعه دست می‌زند با گرفتن یک نامه از استان می آید و به عنوان خبرنگار اقدام به فعالیت می کند و هیچگونه تعهد، تخصص و تجربه ندارد و با ضابطه و رابطه بازی وارد عرصه مهم اطلاع رسانی می شوند این در حالی که از قبل مراحلی جهت استعلام و آموزش برای علاقه مندان به رسانه انجام میشود.


رسانه ها به دنبال تقابل با همدیگر نباشند.

عباس دارایی از خبرنگاران شهرستان پلدختر با بیان اینکه از لحاظ کیفی کار خبری در شهرستان پایین است افزود: کار خبری اثر گذار باشد و اداری محور نباشد کار رسانه گفتگو محور، نقادی و تحلیلی باشد.

وی عنوان کرد: ادارات روابط عمومی دارند و صدا و سیما هم نیز کارهای خبری ادارات را انعکاس می دهد، نیاز به این نیست که رسانه ها روابط عمومی ادارات باشد.

این خبرنگار پلدختری گفت: اخبار تبلیغی برخی ادارات رپرتاژ یا آگهی حمایتی حساب نمی شود و بیشترین اخبار پوششی وجنبه تبلیغی است.

دارایی عنوان کرد: در رسانه به دنبال تقابل نباشید و در کنار هم جهت کیفی سازی، تاثیر گذار بودن اخبار در کنار هم باشید.


رسانه عرصه تاخت و تاز و تسویه حساب سیاسی نیست.

علی مرادی خبرنگار بیان روز با بیان اینکه رسانه عرصه تاخت و تاز و تسویه حساب سیاسی نیست گفت: در انعکاس و پوشش اخبار بایستی نسبت به رفع مشکلات مردم اقدام شود و نباید در این عرصه دیدگاه های سیاسی در آن دخالت داده شود. 

وی عنوان کرد: خانه مطبوعات نسبت به شناسنامه دار کردن اهالی رسانه و خبرنگاران اقدام جدی داشته باشد و نباید در فضای مجازی فقط کانال گردانی شود. 

مرادی ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات و لزوم مشارکت مردم در این عرصه سرنوشت ساز، نقش رسانه ها موثر است و در این راستا امید آفرینی و آگاه سازی اقدامات نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش کلیدی دارد. 

خبرنگار بیان روز اضافه کرد: رسانه ها در خدمات رسانی نظام مقدس جمهوری اسلامی به مردم در ابعاد مختلف آگاه سازی و اطلاع رسانی شود و نباید با نگاه های سیاسی به خبر توجه شود.


رسانه ها به دنبال هم پوشانی و اطلاع رسانی صحیح و شفاف باشند.

فیروزه حاتمی خبرنگار تسنیم در این میزگرد با بیان اینکه خبرنگاری عرصه مهم و ارزنده هست اظهار داشت: همه باید در عرصه خبر به دنبال هم پوشانی و اطلاع رسانی صحیح و شفاف باشیم.

وی بیان کرد: عرصه رسانه بایستی مردم محور باشد و نباید  سر وشکل صرفا اداری قرار بگیرد، مدیران در کنار رسانه ها بایستی پاسخگوی مطالبات مردم باشند.


در حوزه فعالیت رسانه ها به دنبال تفکر شکست و تضعیف جایگاه خبرنگاران فعال نباشیم‌.

محمدرضا فرهادی فرد خبرنگار پایگاه خبری پلدخترنیوز با بیان اینکه اداره فرهنگ و ارشاد بایستی به وظایف حمایتی خود از رسانه ها عمل کند اظهار داشت: در رسانه به دنبال تفکر شکست اهالی رسانه و خبری نباشیم و اداره ارشاد نسبت به ساماندهی رسانه رسمی از طریق خانه مطبوعات اقدام کنند.

وی بیان کرد: دغدغه های خبری با محوریت مردم در رسانه ها بیان شود و مدیران به آنها توجه کند و در این رسانه ها نباید تقابل با هم داشته باشیم.

باید از تمام ظرفیت ها برای ارتقا سطح کیفی رسانه ها استفاده کرد.

احمد جعفری خبرنگار حوزه سلامت در شهرستان نیز با تقدیر از عملکرد خانه مطبوعات در خصوص بحث ساماندهی رسانه ها و تقویت جایگاه خبرنگاران در شهرستان گفت: پرداختن به جنبه تخصصی و فنی رسانه ها مانند حوزه مهم سلامت که در تجربه شیوع ویروس کرونا خود را نشان داد موضوعی با اهمیت است که باید مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: برای ارتقا سطح کیفی رسانه ها در شهرستان لازم است از همه ظرفیت ها استفاده شود.

دسته بندی: اخبار / اخبار اجتماعی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید