امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
پلدخترنیوز » یادداشت » یادداشت ورزشی » آشنایی با شهاب الدین عزیزی خادم/ رییس فدراسیون فوتبال کیست؟

با رییس جدید فدراسیون فوتبال بیشتر آشنا شوید

آشنایی با شهاب الدین عزیزی خادم/ رییس فدراسیون فوتبال کیست؟

کد خبر: 2400
  • 5

شهاب‌الدین عزیزی‌خادم متولد یکم بهمن‌ماه ۱۳۵۶ و اهل پاعلم از توابع بخش مرکزی پل‌دختر است. وی تحصیلات خود را تا مقطع دکترا و رشته روابط بین‌الملل- مطالعات منطقه‌ای ادامه داد. از فعالیت‌های ورزشی وی می‌توان به عضویت در تیم ملی دانشجویی و تیم نیروی زمینی اشاره کرد.

عزیزی خادم در چندین شرکت صنعتی و اقتصادی مدیرعامل و یا عضو هیأت مدیره بوده است. خادم سابقه ریاست هیات مدیره باشگاه‌های سایپا و پیکان را هم داشته است. معاون پارلمانی وزارت رفاه در دولت احمدی نژاد، عضویت در هیئت مدیره شرکت پتروشیمی شازند و امیرکبیر، مدیریت در شرکت های زیرمجموعه وزارت رفاه و ... از دیگر سوابق مدیریتی وی بشمار میرود

عزیزی خادم که سابقه عضویت در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال را نیز در کارنامه خود دارد، سال ۹۵ داعیه نشستن بر صندلی ریاست فدراسیون فوتبال را داشت و می‌خواست رئیس فدراسیون شود اما به خاطر بندهای اساسنامه قبلی فدراسیون فوتبال در قسمت سوابق مدیریتی در لحظه آخر ردصلاحیت شد! رد صلاحیت عزیزی خادم باعث شد که او نه تنها دیگر در حوزه مدیریت فدراسیون فوتبال و مدیران تصمیم‌ساز این رشته ورزشی حضور نداشته باشد بلکه روزه سکوتی طولانی مدت بگیرد و لام تا کام در مورد فوتبال و شرایط مدیریتی آن سخنی در رسانه‌ها بر زبان نیاورد.

خادم سال ۹۵ سبد رای خود را به مهدی تاج داد. پس از انتخاب تاج به عنوان رییس فدراسیون فوتبال، در رسانه‌ها اعلام شد که عزیزی خادم در قبال حمایت همه جانبه از مهدی تاج به زودی بر روی صندلی دبیرکلی فدراسیون فوتبال خواهد نشست. به خصوص اینکه مهدی تاج در برنامه ۹۰ هم از عزیزی خادم به عنوان نامزد اول دبیرکلی فدراسیون فوتبال نامبرده بود و در حالی که همه منتظر امضاء حکم این عضو سابق هیات رئیسه برای پست دبیرکلی فدراسیون فوتبال بودند ناگهان مهدی تاج قدرتمندترین پست اجرایی فدراسیون فوتبال را به نام همشهری و یار دیرینه‌اش محمدرضا ساکت زد.

 بعد از انتخاب ساکت به عنوان دبیرکل، عزیزی خادم و تاج وارد یک تقابل شدند و اوج این تقابل در انتخابات هیات رئیسه سال ۹۶ بود که عزیزی خادم لر تبار و اسلامیان اصفهانی تبار در یک انتخابات جنجالی به مصاف هم رفتند و چون آرای انتخابات روی وایت برد شمارش نشد، با انتخاب اسلامیان، عزیزی خادم صحت انتخابات را زیر سوال برد.

لابی‌گری با اعضای مجمع و کسب رای یکی از تاکتیک‌های دیپلماتیک برای پیروزی در هر انتخاباتی به خصوص انتخابات ورزشی است. تاکتیکی که عزیزی خادم و یارانش از جمله حیدربهاروند سرپرست فدراسیون فوتبال که صلاحیتش برای ریاست فدراسیون فوتبال تایید نشده بود، به خوبی بلد بودند و توانستند اعضای مجمع عمومی فدراسیون فوتبال را اقناع کنند که به عزیزی خادم رای بدهند.

در انتخابات امروز که با حضور شهاب الدین عزیزی خادم، کیومرث هاشمی، مصطفی آجرلو و علی کریمی جادوگر فوتبال آسیا برگزار شد، شهاب الدین خادم با کسب ۴۹ رای از مجموع ۸۷ رای ماخوذه ۴ سال مستاجر ساختمان فدراسیون فوتبال در خیابان شیخ بهایی شمالی خواهد بود.

تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید