امروز: چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403
پلدخترنیوز » اخبار » اخبار اجتماعی » فرماندار پلدختر تاکید کرد: مدیران شهرستانی، اقدامات لازم را پیش از شروع بارشها انجام دهند.

فرماندار پلدختر تاکید کرد:

فرماندار پلدختر تاکید کرد: مدیران شهرستانی، اقدامات لازم را پیش از شروع بارشها انجام دهند.

کد خبر: 2370
  • 10
حسن رضائیان صبح امروز سه شنبه بیست و هشتم بهمن ماه ۹۹ در جلسه ستاد بحران این شهرستان که در سالن جلسات شهدای فرمانداری برگزار شد با بیان اینکه در سفر نوبخت معاون رئیس جمهور به استان لرستان بیش هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار برای استان در نظر گرفته شده اظهار داشت: مبلغ قابل توجهی از این اعتبار برای شهرستان پلدختر است و معاون رئیس جمهور در بازدید از پل بابازید قول دادند که مابقی هزینه برای ابنیه و پلهای نیمه کاره را تامین اعتبار کنند که با این اقدام ما برای تکمیل پلهای شهرستان و امتداد دیواره ساحلی شهر پلدختر دغدغه ای نداریم.  

وی با اشاره به اینکه در سیل بنیان کن سال 98 زیرساخت های شهرستان تخریب شده افزود: در بارندگی های امسال و اوایل سال آینده باید از تجربیات سیل قبل استفاده کرده تا کمترین خسارت و مشکلی را شاهد باشیم. 

فرماندار پلدختر عنوان کرد: بارندگی هایی برای شهرستان پلدختر پیش بینی شده که بخشداران باید اطلاع رسانی لازم را دهیاران روستاها انجام دهند و مردم را آگاه کنند که اقدامات لازم را پیش از وقوع بارش انجام دهند که مشکل خاصی متوجه روستائیان نشود.

وی با اشاره به اینکه باید تمام جوانب کارشناسی را در نظر بگیریم تصریح کرد: مدیران شهرستان در منطقه حضور داشته و آمادگی لازم برای بارندگی ها را لحاظ کنند.

رضائیان گفت: 70 میلیارد تومان برای امتداد دیواره ساحلی شهر پلدختر و 17 تا 20 میلیارد تومان اعتبار هم برای دایک حفاظتی معمولان در نظر گرفته شده است و دولت مصمم است که این پروژه ها را به نتیجه برساند تا مردم دغدغه ای نداشته باشند. 

وی تصریح کرد: اقدامات و کارهای ما باید بر روال علمی و کارشناسی باشد همچنانی که در هر جایی که ورود کارشناسی پیدا کردیم کارها به نتیجه رسیده است.

فرماندار پلدختر خاطر نشان کرد: 700 میلیون تومان اعتبار برای پل ورودی جنوبی شهر پلدختر اختصاص پیدا کرده و از آب منطقه ای انتظار داریم ورود جدی تری برای تکمیل دایک حفاظتی معمولان داشته باشد.

حسن رضائیان اظهار داشت: ادارات خدمات رسان مثل آب و فاصلاب، هلال احمر، برق ومخابرات از تجربیات گذشته خود استفاده کنند و کارهایی که نیاز است و ضرورت دارد را انجام دهند تا در صورت بارندگی مشکل خاصی رخ ندهد.

حادثه خیز بودن پل بلوار خیلج فارس و قسمت انتهای دردیا در بحث سیلاب

غلامرضا نصیری رئیس شورای اسلامی شهر پلدختر با اشاره به اینکه پل بلوار خلیج فارس و قسمت انتهای منطقه ی دردیا در بحث سیلاب حادثه خیز هستند اظهار داشت: برای پل بلوار خلیج فارس علی رغم تذکرات متعدد حوزه ی ستاد بحران هنوز اقدام عاجلی از سوی اداره مسکن و شهرسازی صورت نگرفته است.

وی افزود: آبی که از سمت منطقه‌ی کوی بسیجیان به سمت خروجی هدایت می شود در صورت حجم بالای بارندگی باعث پس زدن و منجر به خطر خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر پلدختر عنوان کرد: در ضلع غربی شهر، منطقه انتهایی دردیا به دلیل وجود نداشتن سد و همچنین کشاورزی بودن زمین های این منطقه معبری جهت آن ساخته نشده اما با ازدیاد ساخت و ساز در این ناحیه ایجاد مانع و آب بند ضروری و لازم است.

وی با اشاره به اینکه هر بحرانی شرایط خاص خود را داشته و به توجه ویژه نیازمند بوده بیان کرد: بعد از سیل فروردین ۹۸ اقدامات خوبی صورت گرفته که مهمترین آن ساخت دیواره ساحلی شهر پلدختر بوده و با ساخت آن تقریبا مشکل اساسی این شهر مرتفع شد.

نصیری در خصوص نگرانی کوتاه بودن دیواره ساحلی شرقی گفت: علی رغم این موضوع، این دیواره ساخته شده و در بعضی نقاط معبر رودخانه تا ۴۰ متر نیز افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه در فصل بهار با خطر سیلاب بیشتری مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با آمادگی بیشتر از وقوع حوادث بحرانی پیشگیری نماییم.

شهرداری پلدختر ۱۰ میلیارد ریال از شرکت آب و فاضلاب طلب دارد.

محمد شرفی نصیری شهردار پلدختر با اشاره به اینکه بیش از یک میلیارد تومان مطالبه ی شهرداری از سازمان آب و فاضلاب هنوز پراخت نشده تصریح کرد: علی رغم صدور رای و هزینه‌ی ۲۰۰ میلیون تومانی سازمان شهرداری جهت دریافت طلب خود از دو سال پیش تاکنون هیچ پرداختی توسط آب و فاضلاب استان صورت نگرفته است.

وی افزود: بسیاری از نقاط مختلف شهر به بهسازی آسفالت نیاز داشته و این در حالی است که ما اعتباری برای خرید قیر لازم نداریم.

شهردار پلدختر ضمن گلایه از عملکرد آب و فاضلاب در خصوص عدم پرداخت بدهی عنوان کرد: بیشتر نیازمندی بهسازی خیابان های سطح شهر در نتیجه اقدام چاه های مربوط به اداره آب و فاضلاب می باشد.

شرفی نصیری با اشاره به همکاری شهرداری با وجود نارضایتی از عدم پرداخت مطالبات توسط اداره آب و فاضلاب گفت: در جهت رفع مشکل فاضلاب روها، طی هفته گذشته خیابان های ساحلی شرقی و غربی را به طور کامل در اختیار آب و فاضلاب قرار دادیم.

وی در پایان با اشاره آمادگی ماشین ها، ادوات سنگین و آتش‌نشانی خاطرنشان کرد: به مطابق گزارشات هواشناسی نیروهای شهرداری آماده باش بوده و لایه روبی جداول را در دستور کار قرار داده اند.

مشکل برخی از جاده های روستایی پلدختر برطرف نشده است!

نادیا امرایی معاون عمرانی فرمانداری پلدختر اظهار داشت: با توجه به هشدار سطح نارنجی که به شهرستان ابلاغ شده، جلسه ستاد بحران شهرستان تشکیل و با توجه به پیش بینی‌ها، بارندگی‌ها از فردا صبح شروع و تا پنج شنبه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: از شهرداری ها و راهداری انتظار میرود تمام کانال ها، آبروها و پل ها را تا پایان وقت اداری امروز باز و نقاط حادثه خیز را به صورت مستمر رصد کنند.

معاون عمرانی فرمانداری پلدختر عنوان کرد: بارندگی های روزهای آینده ممکن است که خطر ساز نباشد ولی باید احتیاط لازم را انجام داد تا مشکل خاصی ایجاد نشود و از ادارات مربوطه انتظار می‌رود به عشایر و روستائیان اطلاع رسانی کنند که در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه ها تردد نکنند و موتور تلمبه ها و تجهیزاتشان را از حاشیه رودخانه ها جمع آوری کنند.

وی بیان کرد: راهداری اطلاع رسانی لازم را به پیمانکاران پل‌های شهرستان انجام دهد تا دچار خسارت نشوند هر چند بعید به نظر می رسد که رودخانه کشکان سیلابی شود. 

امرایی با بیان اینکه جاده روستای چم گردله، نقاطی در منطقه چولهول سفلی و آمیران کوشکی علی رغم تلاشهای راهداری همچنان مشکل دارند گفت: سه نقطه خطرساز در جاده روستای چم گردله وجود دارد و این محور در بارندگی آینده و با حجم بیشتر مسدود می شود.

وی تصریح کرد: برای پل جنب پمپ بنزین چاغروند پیگیری های زیادی صورت گرفته و در جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی مبلغ 700 میلیون تومان برای آن مصوب شد که طبق پیگیری‌ها کارهای تخصیص این اعتبار انجام و مابقی کارها به عهده راهداری است که فرآیند انعقاد قرارداد را انجام دهد.

معاون عمرانی فرمانداری پلدختر با اشاره به اینکه اتصال کانال ولی عصر به دیواره ساحلی باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود تا مشکلات این قسمت برطرف شود خاطر نشان کرد: دفع آبهای سطحی سایت سیل زدگان مشکل دارد که در حال پیگیری هستیم قولهایی هم داده شده ولی هنوز عملیاتی نشده است.

لزوم دپوی تجهیزات و امکانات در بخش معمولان پیش از وقوع بارشها

سید حبیب اله موسوی بخشدار اظهار داشت: با توجه به وضعیت جادههای ورودی و خروجی بخش و شهر معمولان که ناشی از سیل ویرانگر سال 98 است اگر میزان بارندگی بیش از 50 میلی متر باشد راه های ورودی و خروجی این بخش با مشکل مواجه می شود که می طلبد دستگاه زیربط تمهیدات لازم را انجام دهند و شرکت نفت تامین سوخت را برای شهر و روستاهای تابعه بخش معمولان را انجام دهند. 
وی با بیان اینکه اداره غله تامین آرد را پیش از بارشها انجام دهد افزود: هلال احمر مواردی که نیاز بوده و ضرورت داشته را‌ انجام دهد.

بخشدار معمولان عنوان کرد :با توجه به اینکه دایک حفاظتی شهر معمولان تکمیل نشده، ساکنان ضلع غربی شهر معمولان در معرض آبگرفتگی قرار دارند که نیاز است موارد که ضرورت دارد در این شهر دپو شود.

وی با اشاره به اینکه از نظر لجستیک ضعیف هستیم و امکانات محدودی در سطح شهر معمولان وجود دارد بیان کرد: با توجه به وضعیت راه های ارتباطی بخش معمولان انتظار داریم یکی از ادارات را موظف کرده تا قبل از بارندگی ها تجهیزات و امکانات را در بخش معمولان دپو کند نه اینکه در حین بارندگی ما درخواست تجهیزات بدهیم. 

موسوی گفت: قبل از رخ دادن هرگونه اتفاق در معمولان، لازم است تجهیرات و امکانات لجستیک در این شهر مستقر شده و این مهم باید مدنظر قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: روستای دمرود افرینه نیاز به بیل مکانیکی داشته که از چهارماه پیش درخواست بیل مکانیکی از ستاد مدیریت بحران کردیم ولی علی رغم پیگیری های متعدد تاکنون این کار انجام نشده و مدیریت بحران برای اداره کردن قبل، حین و بعد از بحران است.

پیش بینی بارش «۲۰ تا ۵۰» میلیمتری در پلدختر

تیمور سلیمانی رئیس اداره هواشناسی پلدختر با اشاره به اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی در این شهرستان اظهار داشت: بارش ها از بعدازظهر روز چهارشنبه آغاز و تا ظهر روز پنج شنبه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: فعالیت این سامانه در ارتفاع بصورت برف، رخداد مه، کاهش دید افقی، در مناطق جنوبی استان رعد و برق و در مناطق مستعد، وقوع تگرگ رخ خواهد بود.

رئیس اداره هواشناسی عنوان کرد: بر اساس پیش بینی انجام شده یکی از هسته های اصلی این سامانه بارشی، در جنوب استان بوده که از پلدختر به سمت سپیدشت می باشد.

سلیمانی گفت: بر اساس مدل پیش بینی شده بین ۲۰ تا ۵۰ میلی متر بارش در سطح شهرستان خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: میزان بارندگی زراعی شهرستان در سالجاری تاکنون ۲۱۰ میلی متر بوده که نسبت به مشابه ۲۲۵ میلی متر سال گذشته، ۱۵ میلی متر کاهش داشته ایم.

سلیمانی یادآور شد: نسبت به میانگین بلند مدت در طی این مدت، ۱۰ میلی متر کاهش بارندگی داشته ایم.


دسته بندی: اخبار / اخبار اجتماعی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید