امروز: جمعه، 31 فروردین 1403
پلدخترنیوز » اخبار » سایر اخبار » مدیرکل محیط‌زیست لرستان خبر داد: آبگیری کامل تالاب‌های لرستان/ تالاب‌ها مهمترین اکوسیستم‌های موجود بر سطح زمین هستند

مدیرکل محیط‌زیست لرستان خبر داد:

مدیرکل محیط‌زیست لرستان خبر داد: آبگیری کامل تالاب‌های لرستان/ تالاب‌ها مهمترین اکوسیستم‌های موجود بر سطح زمین هستند

کد خبر: 823
  • 1
به گزارش پایگاه خبری پلدخترنیوز، مهرداد فتحی بیرانوند با اشاره به وضعیت تالاب‌های لرستان پس از بارش‌های اخیر، اظهار داشت: با بارندگی‌های اخیر استان سطح آب تالاب‌ها افزایش یافته، به‌گونه‌ای که بیشترین میزان آب‌گیری را در آن‌ها شاهد هستیم.

وی در ادامه افزود: تالاب‌ها مهمترین اکوسیستم‌های موجود بر سطح زمین هستند که سبب تعدیل شرایط آب‌وهوایی و کنترل ریزگردها می‌شوند.

مدیرکل محیط‌زیست لرستان تالاب‌ها را بالانس کننده آب‌های منطقه‌ای خواند و افزود: بدون تردید احیای تالاب‌های لرستان می‌توانست از بروز خسارات گسترده سیل به این استان جلوگیری کند.

فتحی‌بیرانوند بیان داشت: دو تالاب «بیشه دالان» در بروجرد و «تنودر» در دورود در مسیر رودخانه سیلاخور قرار دارند، همچنین تالاب «گری‌بلمک» نیز در میانه رودخانه کشکان قرار دارد، چنانچه بخشی از این تالاب‌ها بر اساس سیاست‌های نادرست طی سال‌های گذشته به اراضی کشاورزی تبدیل نمی‌شدند اکنون شاهد این میزان حجم ورودی آب به شهرها و آسیب بسیار به زیرساخت‌ها نبودیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم با برنامه‌های جدید بخشی از منافع تالاب‌ها را بازگردانیم، گفت: پس از سیل اخیر نگاه ویژه‌ای به احیای تالاب‌ها در سطح کلان صورت گرفته که شایسته است تا رسیدن به هدف نهایی این مهم ادامه یابد/فارس

دسته بندی: اخبار / سایر اخبار
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید