امروز: پنج شنبه، 30 فروردین 1403
پلدخترنیوز » بهداشت، درمان، سلامت » ستاد اجرایی بسیج ملی مبارزه با فشار خون بالا تشکیل جلسه داد/ تمامی افراد بالای 30 پایش فشار خون می شوند

ستاد اجرایی بسیج ملی مبارزه با فشار خون بالا تشکیل جلسه داد

ستاد اجرایی بسیج ملی مبارزه با فشار خون بالا تشکیل جلسه داد/ تمامی افراد بالای 30 پایش فشار خون می شوند

کد خبر: 815
  • 0
به گزارش پایگاه خبری پلدخترنیوز، براساس این طرح تمامی افراد بالای 30 سال مورد پایش فشار خون قرار می گیرند. همچنین مادران باردار و بیماران نارسایی کلیوی بدون محدودیت سنی در گروه هدف این برنامه قرار دارند.

این ستاد شامل هفت کارگروه است که مسئولین آنها در این جلسه که در آن اعضای هیأت رئیسه و روسای شبکه های بهداشت و درمان سراسر استان حضور داشتند، معرفی شدند.

طبق اعلام دکتر محمد علی دریک دبیر ستاد اجرایی بسیج ملی مبارزه با فشار خون بالا در استان، دکتر ها مهرزاد صفدری، ابوالفضل عباس زاده، عباس پزشکی، مجتبی خاکساریان،محسن اسدبیگی وعبدالرضا شهبازی به ترتیب به عنوان مسئولین کارگروه های پشتیبانی، آموزش، درمان، پایش و ارزشیابی، مشارکت های اجتماعی و اطلاع رسانی معرفی شدند. همچنین مهندس علی سیفی به عنوان مسئول کارگروه شناسایی و ثبت بیماری ها انتخاب و معرفی شد.

در این جلسه شرح وظایف روسای شبکه ها در جهت اجرای این برنامه تشریح شد. برنامه ی بسیج ملی مبارزه با فشار خون بالا همزمان در سراسر کشور از روز بیست و هفتم اردیبهشت ماه (روز ملی مبارزه با فشار خون بالا) آغاز خواهد شد. این برنامه در دو بخش شامل: بخش اول از بیست و هفتم اردیبهشت ماه لغایت هفدهم خرداد ماه جهت برنامه های اطلاع رسانی عمومی و بخش دوم از هفدهم خرداد ماه لغایت پانزدهم تیرماه جهت انجام برنامه ی اندازه گیری و پایش گروه هدف که در بالا عنوان شد می باشد.

اطلاعات مربوط به فشار خون گروه های هدف این برنامه در سامانه الکترونیکی سلامت وزارت بهداشت (سیب) ثبت خواهند شد. این اطلاعات در روز هفتم مهرماه(روز جهانی قلب) ارائه و اعلام خواهند شد که براساس آن برنامه ریزی های لازم برای پیشگیری و مبارزه ی ملی با بیماری فشار خون بالا انجام خواهد شد.

پایش و اندازه گیری فشار خون در این برنامه در تمامی مراکز و پایگاه های جامع سلامت شهری و روستایی سراسر استان، مراکز درمانی و مراکزی که توسط سایر دستگاه های اجرایی و موسسات مردم نهاد اختصاص و بعدا اطلاع رسانی خواهند شد، انجام می گیرد.

اندازه گیری فشار خون به سه حالت خواهد بود که شامل اندازه گیری در مراکز و پایگاه های جامع سلامت، اندازه گیری در ایستگاه های مشخص شده و ادازه گیری توسط خود افراد در منزل است که می توانند پس از آن با مراجعه به سامانه ی معرفی شده که بعدا اعلام خواهد شد اطلاعات خود را ثبت کنند، می باشد.

همچنین برای اجرای هرچه بهتر این برنامه مشارکت سایر دستگاه های اجرایی بسیار تأثیرگذار خواهد بود. این مشارکت با برگزاری جلسات برون بخشی در سطح استان و شهرستان ها اجرایی خواهد شد/وبدا

تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید