امروز: شنبه، 1 اردیبهشت 1403
پلدخترنیوز » اخبار » اخبار اجتماعی » فرماندار پلدختر خبر داد: پاکسازی ۹۵ درصد خیابان‌های شهر پلدختر/ شستشوی معابر فردا آغاز می‌شود

فرماندار پلدختر خبر داد:

فرماندار پلدختر خبر داد: پاکسازی ۹۵ درصد خیابان‌های شهر پلدختر/ شستشوی معابر فردا آغاز می‌شود

کد خبر: 779
  • 0
نعمت الله دستیاری ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: برای استقرار مردم و منزل مسکونی در پلدختر به دنبال رایزنی با مالکان هستیم تا زمین مورد نیاز مشخص شود، البته در زمین‌های دولتی با مشکلی مواجه نیستیم.

وی افزود: در روستای چم‌مهر نیز پس از رایزنی با شورا و بخشدار برای ساخت منزل و انتقال ۱۷۰ خانوار که در مسیر رودخانه قرار دارند کارهایی انجام شد.

فرماندار پلدختر با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد کوچه، خیابان و معابر شهر پاکسازی شده، عنوان کرد: ۵ درصد باقیمانده نیز مربوط به کوچه‌هایی است که کامل تخریب شده‌اند.

دستیاری گفت: فردا نیز به صورت رسمی با حضور استاندار شستشوی معابر و خیابان‌ها را خواهیم داشت.

وی در مورد وضع بهداشتی شهر نیز توضیح داد: طبق آخرین گزارش حوزه بهداشت و درمان ۹۰ درصد مشکل آب و فاضلاب شهر رفع شد، اما در حال حاضر مشکل اصلی حجم رسوبات در کانال‌های آب‌های سطحی است.

فرماندار پلدختر دپو کردن رسوبات و نخاله ها را در بلند مدت از دیگر معضلات شهر عنوان کرد.

دستیاری خاطرنشان کرد: متاسفانه عفونت روده در بین مردم نیز چند درصد افزایش داشته است البته نه به صورت شایع؛ همچنین برورز بیماری‌های پوستی به دلیل آلودگی آب رودخانه با فاصلاب را شاهد بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه ۳۳۳ منزل در شهر پلدختر به طور صد درصد تخریب شده‌اند، تاکید کرد: دولت آمادگی دارد که اجاره بها آسیب دیدگان را پرداخت کند منتهی مردم نیز باید برای یافتن خانه همکاری داشته باشند.

فرماندار پلدختر خاطرنشان کرد: واقعیت این است که نه تنها حاشیه رودخانه بلکه ضلع غربی شهر به دلیل طغیان رودخانه امنیتی ندارد، مشکل دیگر اینکه دیوارهای ساحلی ضلع غربی کامل تخریب شده است.

 دستیاری در خصوص حجم خسارت وارد شده به شهرستان پلدختر نیز بیان کرد: با وجود گستردگی خسارت‌ها تاکنون به جمع بندی کامل نرسیده‌ایم اما به نظر می‌رسد بیش از سه هزار میلیارد تومان خسارت به شهرستان وارد شده است.

وی افزود: ۸ پل رودخانه کشکان صددرصد تخریب شده و  ۳۴ روستا داریم که راه ارتباطی آنها با مرکز قطع است/فارس

دسته بندی: اخبار / اخبار اجتماعی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید