امروز: جمعه، 31 فروردین 1403
پلدخترنیوز » اخبار » اخبار حوادث » توصیه پلیس لرستان درباره کلاه‌برداری به شیوه تلفنی و پیامکی

کلاه‌برداری‌های تلفنی و پیامکی

توصیه پلیس لرستان درباره کلاه‌برداری به شیوه تلفنی و پیامکی

کد خبر: 424
  • 1
به گزارش پایگاه خبری پلدخترنیوز،، سرهنگ عباس نظری اظهار داشت: علیرغم هشدارهای مکرر پلیس برای پیشگیری از کلاه‌برداری‌های پیامکی و تلفنی متأسفانه باز هم شاهد این‌گونه جرائم در سطح جامعه هستیم.

اين مقام انتظامي عنوان کرد: يکي از شیوه‌های کلاه‌برداری، ارسال پيامک با اين مضمون که شما لطفاً مبلغ ... را به اين شماره کارت ارسال کنيد، می‌باشد که برخي شهروندان نيز بدون تحقيق در خصوص مشخصات ارسال‌کننده پيامک و به علت سهل‌انگاری به محتواي پيام اعتماد می‌کنند.

وی گفت: افراد کلاه‌بردار با ارسال پیامک‌های فریب‌دهنده و ایجاد میل و اشتیاق در گیرنده پیامک برای دریافت جایزه و احیاناً پول و ...طعمه خود را به پای دستگاه‌های خودپرداز می‌کشانند.

رئیس پلیس آگاهی لرستان در ادامه افزود: يکي ديگر از روش‌های افراد سودجو ارسال پيامک با مضامين شما برنده جايزه همراه اول و يا ايرانسل و يا شما برنده ... گيگ اينترنت رايگان شده‌اید و براي دريافت جايزه با اين شماره تماس بگيريد است.

وی اضافه کرد: در ادامه شهروندان با شماره موردنظر تماس و مورد اغفال فرد کلاه‌بردار قرارگرفته و در نهايت ضمن مراجعه به دستگاه خودپرداز حساب آنان خالي می‌شود.

سرهنگ نظري خطاب به شهروندان خاطرنشان کرد: اطلاعات مربوط به شماره‌حساب، شماره كارت، رمز اول يا دوم کارت‌بانکی، کد اعتبار سنجي (cvv2) خود را از طريق پيامك در اختيار هیچ‌کس قرار ندهيد.

اين مقام انتظامي تأکید کرد: براي انتقال وجه به‌حساب و كارت شما توسط ديگران، لازم نيست پاي دستگاه خودپرداز حاضر شويد.

سرهنگ نظری با بيان اينکه فريب آگهی‌های تبليغاتي را که به هر بهانه‌ای از شما تقاضاي درخواست پرداخت وجه حتي مبلغي اندک را دارند نخوريد و به پیامک‌های ارسال‌شده از منابع ناشناس و غير معتبر اعتماد نکنيد/ یافته

دسته بندی: اخبار / اخبار حوادث
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید