امروز: شنبه، 1 اردیبهشت 1403
پلدخترنیوز » اخبار » اخبار اجتماعی » ۶۰۹ مجوز رسمی در سال جاری صادر شده است

رئیس اتاق اصناف شهرستان پلدختر خبر داد ؛

۶۰۹ مجوز رسمی در سال جاری صادر شده است

کد خبر: 3710
  • 16

پلدخترنیوز _ رئیس اتاق اصناف شهرستان پلدختر در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان گفت: ۶۰۹ مجوز رسمی در طی سال جاری توسط اتاق اصناف پلدختر صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری پلدخترنیوز هادی بابایی
رییس اتاق اصناف پلدختر امروز یکشنبه چهارم دی ماه جاری در جلسه ستاد تنظیم بازار با اشاره به اینکه ۱۴ اتحادیه قانونی در سطح شهرستان پلدختر، اظهار داشت: در طی سال ۱۴۰۱ تا کنون، ۶۰۹ محوز رسمی توسط اتحادیه ها  صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۹۰ نفر عضو اصلی در این ۱۴اتحادیه وجود دارد، افزود:۷۵ مجوز در طی ۱۴۰۱ برای خانواده‌های معظم شهدا بصورت رایگان  صادر شده است.

رییس اتاق اصناف پلدختر با اشاره به اینکه ۷هزار بازرسی در طی امسال انجام شده ، عنوان کرد: از ۷ هزار امکنه موجود در شهرستان پلدختر،۶ هزار دارای مجوز و هزار مورد فاقد مجوز می باشند.

وی با تاکید بر اینکه تعداد بازرسی های انجام گرفته کم بوده که ناشی از کم کاری برخی اصناف می باشد ، بیان کرد: حدود ۵۱۰ بازرسی توسط صنف نانوایی  از سطح نانوایی‌ها صورت گرفته، و ۷۵ نانوایی جریمه شده اند.

بابایی با اشاره به اینکه مشکل عمده نانوایی ها عدم دریافت تسهیلات بانکی می باشد ، گفت: متاسفانه با وجود اینکه از ابتدای سال افرادی برای دریافت تسهیلات به بانکها معرفی شده اند اما برای تعدادی از آنها پرداختی صورت نگرفته است.

رئیس اتاق اصناف پلدختر ، با اشاره به خدمات ارائه شده توسط اتاق اصناف، تصریح کرد: تاکسی های تلفنی حدود هر ۳ تا ۴ ماه سهمیه سوخت در یافت کرده،اما بیش از ۱۰۰ دستگاه سنگین (لودر و....)  ماهیانه سهم سوخت دریافت می نمایند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۲۰۰ قلم کالا نرخ گذاری شده و درج قیمت شده اند ،خاطرنشان کرد:درحال حاضر نرخ گذاری ۸۰۰ قلم کالا بر عهده کارخانجات می باشد که این کار موجب بهم خوردن نظم کار اتاق اصناف شده و ما تسلط مناسبی روی قیمت ها نمی‌توانیم داشته باشیم.

بابایی با این به اینکه کلیه اصناف در سیل دچار خسارت شدید شدند، افزود:میزان ۴۵ تومان وام خسارت به اصناف پرداخت شده که ضمن بسیار ناچیز بودن رقم پرداختی در برابر خسارت وارده و علی رغم تاکیدات ریاست جمهوری برای استمهال، جهت بازپرداخت تحت فشار بانک ها قرار دارند.

رئیس اتاق اصناف پلدختر با اشاره به اینکه  ۲هزار واحد صنفی در شهرستان پلدختر دچار سیل زدگی شده اند ، عنوان کرد: ۱۲۰۰ عدد در سیل کاملا  تخریب شده  و در ایام کرونا نیز تعطیلی فصلی و ماهیانه داشته اند که این مشکلات باعث متضرر و ضعیف شدن اصناف شده است.

وی با اشاره به اینکه از ۷۵۰ ماشین خسارت دیده در سیل،۴۵۰ عدد متعلق به مغازه داران می باشد، افزود: انتظار می رود در پرداخت تسهیلات از سوی ادارات و نهادها، حمایت از اشتغالزایی و اقتصاد مد نظر باشد نه اینکه پرداخت ها برای افراد خاصی در نظر گرفته شود.

بابایی با اشاره به اینکه میتوان برای راه اندازی جمعه بازار در سطح شهرستان اقدام کرد، تصریح کرد: اصناف نیازمند ایجاد میدان تره بار و جمعه بازار می باشند که نیازمند همکاری سایر ارگان هاست.
تنظیم خبر: حسین خدایی
عکس خبر: محمدرضا فرهادی فرد
 
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید