امروز: دوشنبه، 11 مهر 1401
پلدخترنیوز » یادداشت » یادداشت اجتماعی » تکمیل محور خرم‌آباد_پلدختر در انتظار اعتبارات/ پروژه‌ای که عزم مسوولان عمرانی استان را می‌طلبد

تکمیل محور خرم‌آباد_پلدختر در انتظار اعتبارات/ پروژه‌ای که عزم مسوولان عمرانی استان را می‌طلبد

کد خبر: 3508
  • 0

با توجه به صحبت‌های مسئولان، مردم شهرهای پلدختر، معمولان و ویسیان برای داشتن یک جاده ایمن که این مناطق را به هم متصل کند حداقل بایستی سه سال صبر کنند.

به گزارش پایگاه خبری پلدخترنیوز ، با توجه به صحبت‌های مسئولان، مردم شهرهای پلدختر، معمولان و ویسیان برای داشتن یک جاده ایمن که این مناطق را به هم متصل کند حداقل بایستی سه سال صبر کنند، حال با توجه به شرایط ممکن مسئولان عمرانی استان باید با رایزنی‌های خود و گرفتن اعتبار جدید سرعت پیشرفت فیزیکی جاده جدید را افزایش دهند یا با تامین اعتبارات مناسب به سازمان را‌هداری بتوانند جاده قدیم این مسیر را نگه داری و ایمن سازی کنند.

جاده‌ خرم‌آباد_پلدختر مسیر اصلی تردد ۱۰۰ هزار نفر از مردم استان لرستان است. این در حالی است که این مسیر حتی قبل از سیل سال ۹۸ نیز از نظر ایمنی وضعیت مطلوبی نداشت، حال پس از سیل وضعیت این مسیر بحرانی شد به طوری‌که این جاده بسیاری از حوادث جاده‌ای و تلفات انسانی استان را به خود اختصاص داده است. 

علاوه بر موضوع حوادث جاده‌ای و تلفات انسانی یکی از زیرساخت‌های توسعه هر منطقه‌ای وجود مسیر ایمن است که متاسفانه مردم شهرها و روستاهای ویسیان، معمولان و پلدختر با گذشت بیش از سه سال از سیل ویرانگر سال ۹۸ از وجود چنین حقی برخوردار نیستند.

همین موضوع باید باعث شود که مسئولان وزارت راه و مدیران استانی برای حل مشکل این جاده دو موضوع را پیگیری کنند؛ یک اختصاص اعتبار برای نگهداری و ایمن سازی مسیر تخریب شده از سیل و در مرحله دوم با پیگیری‌های خود جاده جدید خرم‌آباد-پلدختر را هر چه سریع تر به بهره برداری برسانند.

تکمیل پروژه محور خرم‌آباد_پلدختر ۲۵۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد

در همین رابطه خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور قرار است ۶۰ کیلومتر از جاده جدید خرم‌‌آباد_پل‌دختر را بسازد.

وی افزود: مسیر جدید در قالب چهار قطعه اجرایی تعریف شده است که سه قطعه آن در قالب مناقصه واگذار شده و قطعه دیگر هم در حال تکمیل مطالعات است.

 معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: یک قطعه که محدوده تنگ تیر به معمولان را متصل می‌کند اولویت اصلی این پروژه بوده که از نظر پیشرفت فیزیکی نیز نسبت به قطعات دیگر وضعیت مطلوبی دارد.

تکمیل قطعات اول و چهارم محور دو سال زمان می‌برد

خادمی با اشاره به اینکه برای تکمیل پروژه محور خرم‌‌آباد_پل‌دختر حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، تصریح کرد: امیدواریم قطعه یک و چهار را ظرف دو تا دو سال و نیم تمام کنیم، اما در خصوص قطعات دوم و سوم با توجه به سنگین بودن منابع مالی مورد نیاز نمی‌توان زمان بندی دقیقی را مطرح کرد.

احداث دیواره ساحلی برای محور خرم‌آباد_پلدختر

‌معاونت راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان نیز در مورد وضعیت مسیر خرم‌آباد-پلدختر اظهار داشت: سازمان راهداری استان ماموریت نگه‌داری و ایمنی این جاده را بر عهده دارد که متاسفانه به علت حجم بالای تخریب این مسیر و کمبود اعتبار طی سه سال گذشته شاهد تحول مهمی در این مسیر نبوده‌ایم.

مسعود امیری با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ کیلومتر از این مسیر تخریب شده است، افزود: برای حفظ ایمنی و جلوگیری از مسدود شدن این مسیر در حال حاضر مهمترین کار احداث ۱۸ کیلومتر دیوار ساحلی است که برای تکمیل هر کیلومتر آن نیازمند ۴۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

جذب اعتبارات نیازمند همدلی مسوولان استان است
وی با بیان اینکه ترمیم و احداث دیوار ساحلی این مسیر در حال حاضر اولویت اصلی سازمان راهداری است، افزود: برای تکمیل این دیوار ساحلی نیازمند تخصیص اعتبارات هستیم که این موضوع جز با همدلی تمامی مسئولان عمرانی استان میسر نمی‌شود.

معاونت راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: بیش از ۱۰ نقطه حادثه خیز طی سه سال گذشته در این مسیر شناسایی شده است که تمام تلاش خود را برای ایمن‌سازی آنها انجام می‌دهیم و طی چهار ماه آینده تنگ تیر که حادثه خیز‌ترین نقطه این جاده است ایمن سازی خواهد شد.

 با توجه به صحبت‌های مسئولان شرکت ساخت این نتیجه حاصل شد که در بهترین شرایط مردم پلدختر-معمولان-ویسیان برای داشتن یک جاده ایمن حداقل بایستی سه سال صبر کنند و پس از این سه سال تازه بخشی از این مسیر ساخته و ایمن سازی خواهد شد و برای تکمیل قطعات دوم و سوم این پروژه نیز زمان بندی خاصی نمی‌شود پیش بینی کرد.

حال با توجه به شرایط ممکن مسئولان عمرانی استان باید با رایزنی‌های خود و گرفتن اعتبار جدید سرعت پیشرفت فیزیکی جاده جدید را افزایش دهند یا با تامین اعتبارات مناسب به سازمان را‌هداری حداقل برای سه سال آینده بتوانند جاده قدیم این مسیر را نگه داری و ایمن سازی کنند تا کمتر شاهد کشته شدن جوانان لرستانی در این مسیر باشیم.
منبع: خبرگزاری فارس
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید