امروز: سه شنبه، 8 آذر 1401
پلدخترنیوز » اخبار » اخبار اقتصادی » معاون استاندار لرستان: کاغذ در گردش مکاتبات اداری حذف شود/ حذف کاغذ یعنی هوشمندسازی گردش مکاتبات

‍ معاون استاندار لرستان؛

معاون استاندار لرستان: کاغذ در گردش مکاتبات اداری حذف شود/ حذف کاغذ یعنی هوشمندسازی گردش مکاتبات

کد خبر: 350
  • 2
به گزارش پایگاه خبری پلدخترنیوز؛ گودرز امیری، با اعلام این خبر اظهار داشت: از زمانی که دکتر خادمی به لرستان آمدند اعتقاد ویژه‌ای به دولت الکترونیک و توسعه آن داشت و مباحثی همچون توسعه دولت الکترونیک، تجارت الکترونیک و مباحث مرتبط با آموزش‌های مجازی و کلاً کاربرد فناوری اطلاعات در فرآیند‌های استان به عنوان اولویت اصلی برنامه خود در دستورکار قرار دادند.

وی افزود: این مهم در راستای تغییر رفتار سازمانی بوده و یکی از دستاوردهای استاندار لرستان فرهنگ‌سازی روی هوشمندسازی اداری و توسعه هوشمندسازی دبیرخانه‌های استان  است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان اضافه کرد: در این راستا فرهنگ‌سازی خوبی انجام شده، الان جلسات ستادي که با حضور استاندار يا من برگزار می‌شود معمولاً مدیران ستادی از کاغذ استفاده نمی‌کنند.

این مسئول گفت: معتقديم حذف کاغذ به معنای لاشه فیزیکی آن نیست بلكه هدف ما فراتر از این است، حذف کاغذ یعنی هوشمندسازی گردش مکاتبات و باید برند حذف کاغذ و هوشمندسازی مکاتبات استان به نام دکتر خادمی استاندار لرستان ثبت شود که خوشبختانه در کمتر از یک سال این فرهنگ در استانداری لرستان نهادینه شده است.

وی گفت: با حذف کاغذ سیستم مکانیزه حاکم می‌شود و از محیط زیست حفاظت و حمایت خواهد شد.

امیری افزود: براساس ارزیابی‌های نهاد رياست جمهوري در کشور، استانداری لرستان حائز رتبه اول کشور در بحث تحول دیجیتالی و الکترونیک کردن گردش مکاتبات در سال جاري شد و از دكتر خادمي استاندار لرستان توسط مقام عالي وزارت كشور تقدير شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان یادآور شد: it جزو تکنولوژی‌های های‌ تک يا سطح بالا محسوب می‌شود و این اقدامات و فرهنگ‌سازی‌ها منجر به ایجاد فضای خوبی در استان شده و این جسارت ایجاد شده که پایلوت خیلی از پروژه‌های کشور در حوزه توسعه الکترونیک باشیم.

وی با اشاره به اینکه حذف شناسنامه و کارت ملی یکی از پروژه‌های خاص ماست که از اول آذرماه استاندار لرستان بخشنامه‌ای را به دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ کرده که دستگاه‌ها حق ندارند از مردم کپی شناسنامه و کارت ملی بگیرند و بانک‌ها نیز به زودی به این شبکه می‌پیوندند، بیان کرد: ارسال و دریافت‌نامه‌های مردمی از طریق دفاتر پیشخوان شهری و پستی پروژه دیگر است که خروجی اجرای این پروژه در استان با هدف تسريع در گردش مکاتبات، کاهش هزینه‌های مردم، كاهش تردد هاي غير ضرور كه تماس  بین مردم و کارکنان را به حداقل خواهد رساند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان  عنوان کرد: در لرستان 243 پیشخوان شهری و 14 دفتر پستی وجود دارد که همه ملزم هستند خدمات (ارسال و دریافت نامه‌های مردمی را ارائه دهند

وی اظهار کرد: لرستان به عنوان پایلوت کشور انتخاب شده تا خروجی، مستندات و روش  اجرا بعنوان الگو برای استان‌های کشور با ابلاغ رئیس جمهور در سراسر كشور عملياتي شود.

امیری با اشاره به اینکه استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباط در راستای افزایش بهره‌وری منابع مهم‌ترین اولویت استان است، یادآور شد: با توجه به نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در تسریع گردش مکاتبات اداری و رفع بروکراسی زاید اداری، همه سازمان‌ها مکلفند هوشمندسازی اداری و تحول دیجیتالی در سازمان خود را با اولویت دنبال کنند/ ایسنا
دسته بندی: اخبار / اخبار اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید