امروز: سه شنبه، 25 مرداد 1401
پلدخترنیوز » اخبار » اخبار اجتماعی » وضعیت ناایمن در محورهای شهرستان پلدختر / دستگاههای اجرایی به وظایف قانونی خود عمل نمایند

وضعیت ناایمن در محورهای شهرستان پلدختر / دستگاههای اجرایی به وظایف قانونی خود عمل نمایند

کد خبر: 3290
  • 1

فرمانده انتظامی شهرستان پلدختر با اشاره به اینکه وضعیت محورهای شهرستان پلدختر ناایمن است،گفت: هر یک از دستگاههای اجرایی باید در مدیریت صحنه تصادف به وظایف قانونی خود عمل نمایند.

مصطفی ماسوری فرمانده انتظامی پلدختر  صبح امروز یکشنبه بیست و نهم خرداد ماه جاری در جلسه مدیریت صحنه تصادفات رانندگی  با اشاره به وضعیت نامطلوب محورهای شهرستان پلدختر به ویژه جاده شمالی،اظهار داشت:در خصوص امنیت جاده ای و تصادفات هر یک از دستگاههای اجرایی بر اساس وظایف قانونی خود سهمی بر عهده دارند که باید مطابق آن عمل نمایند.

وی با اشاره به اینکه  سال جدید چندین مورد تصادف سخت منجر به فوت در  شهرستان پلدختر رخ داد، افزود:بحث امنیت جاده ای و تصادفات مختص نیروی انتظامی نبوده و ۱۵ سازمان و نهاد دیگر نیز نسبت به آن مسئول می باشند.

فرمانده انتظامی پلدختر با تاکید بر حضور به موقع سازمان های مسئول در صحنه تصادف، عنوان کرد :یکی از وظایف اولیه و  بدیعی پلیس راه تعیین علل تصادف و شناسایی مقصر حادثه می باشد.

وی با تاکید بر اینکه تهیه کروکی و روان‌سازی ترافیک در محل حادثه یکی از کارهای مهم در صحنه تصادف می باشد،بیان کرد:با حضور بموقع نیروهای اورژانس و آتش نشانی میتوان از بروز خسارت جانی و مالی تصادفات جلوگیری کرد.

ماسوری در پایان گفت: انتظار می رود سازمان ها و نهادهای اداری با همکاری هم و حضور به موقع بتوانند به خوبی حوادث پیش آمده را مدیریت کرده تا به بحران مبدل نشوند.
ضرورت حضور بموقع سازمان های مسئول در صحنه تصادف /مسئولیت صفر تا صد صحنه تصادف با پلیس راه است
محمد چراغی فرمانده پلیس راه ملاوی در جلسه مدیریت صحنه تصادفات رانندگی با اشاره به اینکه مسئولیت صفر تا صد صحنه تصادف بر عهده پلیس راه بوده ، اظهار داشت: کلیه دستگاه های مسئول ملزم به ارائه  آمار و عملکرد به مدیر صحنه جهت ارسال اطلاعات به مرکز کنترل ترافیک استان می باشد.

وی با اشاره به اینکه علل تصادف به چند دسته شامل عوامل خطای انسانی، نواقص خودرویی و نواقص جاده ای تقسیم می شوند،افزود: وظیفه پلیس راهور تنظیم کروکی و علت یابی حادثه می باشد.

فرمانده پلیس راه ملاوی عنوان کرد: دستگاههای زیادی در جمع آوری و بررسی صحنه تصادف دخیل هستند و بر اساس دستورالعمل تصادفات به ۵ نوع کد تقسیم بندی می شوند.

وی با اشاره به اینکه بعنوان مثال در کد ۱ حداقل خسارت  وجود داشته و میتوان وسایل نقلیه را جابجا کرده و روان‌سازی ترافیک انجام داد، بیان  کرد: بر اساس نوع کد تعیین شده جهت حادثه ، عملیات بستن محور و سایر اعمال مورد نیاز انجام می شود.

چراغی با اشاره به وظیفه سازمان راهداری گفت: فراهم ساختن مسیر دسترسی نیروهای امدادی به حادثه دیدگان در صورت صعب‌العبور بودن محل حادثه و پاکسازی محل برای انجام عملیات امدادرسانی و همچنین همکاری لازم جهت استقرار ایمن و دسترسی پایگاه های امداد و نجات جاده ای بر عهده اداره راهداری می باشد.

فرمانده پلیس راه ملاوی با اشاره به لزوم پاکسازی  سطح راه از عوارض تصادف با هماهنگی مدیرصحنه تصادف ،تصریح کرد : ارائه کمک های اولیه پزشکی به مصدومین تصادف توسط نیروهای آموزش دیده در صورت عدم حضور نیروهای امداد و اورژانس  و همکاری با سازمان امداد و نجات برای ارائه خدمات اولیه امدادی به آسیب دیدگان و در راه ماندگان سوانح جاده ای،از جمله اسکان در راهدارخانه ها از دیگر وظایف اداره راهداری می باشد.

وی با اشاره به وظایف اورژانس در صحنه تصادف تصریح کرد:رسیدگی به مصدومین حادثه با تجهیزات کامل و حضور به موقع  می تواندمانع فوت و جراحت بیشتر مصدومین حادثه شود.

فرمانده پلیس راه ملاوی با اشاره به وظیفه مدیریت بحران در سوانح رانندگی،خاطرنشان کرد: هماهنگی  به موقع در سوانح یا تصادفات رانندگی به منظور ابلاغ به ادارات، سازمان های متولی حسب مورد به جهت اقدامات فوری و اضطراری و همچنین پیگیری اقدامات لازم برای سازمان ها و ادارات دولتی و غیر دولتی با مواد خطرناک و راه اندازی تیم های اضطراری شبانه روزی استانی از جمله وظایف مدیریت بحران می باشد.

چراغی با اشاره به اینکه وظایف سازمان شهرداری به مانند وظایف راهداری در تصادفات بین جاده ای بوده،افزود:از جمله وظایف سازمان محیط زیست در صحنه تصادف کنترل مواد خطرناک بوده که بایستی با نظارت و عملکردهای لازم از آسیب به محیط زیست جلوگیری نمایند.

وی اظهار داشت: آتش نشانی همانند اورژانس ، پلیس و راهداری آماده باش بوده و در صحنه حضور داشته باشند و مهار آتش‌سوزی یکی از مهمترین عملیات های لازم می باشد.

فرمانده پلیس راه ملاوی با تاکید بر حضور به موقع تمامی ادارات مسئول در صحنه تصادف ، تصریح کرد:انتظار می رود بتوانیم در مدت زمان ۵ تا  ۱۰ دقیقه مورد نظر در صحنه حضور داشته و اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه تمامی دستگاه های حاضر وظایف عمومی مشترکی نیز دارند ، افزود : کلیه دستگاه های مسئول موظف هستند ، شاخص مدت زمان حضور عوامل عملیاتی مسئول در  صحنه ی سانحه را تا پانزدهم اسفند ماه هر سال به کمیسیون ایمنی راه ارسال نمایند.

چراغی با اشاره به اینکه مطابق دستورالعمل کلیه دستگاه های مسئول باید امکان ارتباط بیسیمی یا تلفنی در زمان حادثه را داشته باشند،گفت: انتظار می رود هر دو ارتباطات تلفنی و بیسیمی مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: تخلیه محل بعد از انجام عملیات امدادرسانی و بررسی صحنه و سایر فعالیت ها بر عهده افسر کارشناس پلیس بوده و مدیر صحنه ،پلیس کارشناس حاضر در صحنه می باشد.

وی در پایان با اشاره به اینکه این دستورالعمل به مدت یک سال به صورت پایلوت در ادارات مسئول  مورد اجرا قرار گرفته و پس از آن این ادارات ملزم به ارائه نقطه نظرات خود به دفتر سازمان ایمنی راههای کشور می باشند،اظهار داشت: کلیه دستگاههای مسئول بایستی ناوگان خود را با هماهنگی سازمان راهداری و  شهرداری  از نظر تجهیزات ترافیکی وایمنی لازم ، مجهز نمایند.
نداشتن پارکینگ مشکل عمده آزاد راه پل زال/ ایستگاه بازرسی در کنار پلیس راه احداث شود

سعید حسینی نسب رئیس پلیس راه پل زال در جلسه مدیریت صحنه تصادفات رانندگی با اشاره به اینکه نداشتن پارکینگ مشکل عمده آزاد راه پل زال هستند، اظهار داشت : احداث ایستگاه بازرسی در کنار پلیس راه لازم و ضروری می باشد.

وی  با اشاره به لزوم حضور عوامل آزاد راه در این جلسه، افزود: نبودن یک جرثقیل سنگین ثابت در آزاد راه مهمترین مشکل ما در این مکان می باشد.

وی افزود: تنها یک جرثقیل وجود داشته که آن نیز بعضاً از سایر نقاط استان به محل اعزام می شود و  در نتیجه مدت زمان زیادی برای رسیدن به صحنه تلف خواهد شد.

رئیس پلیس راه پل زال با اشاره به اینکه آزاد راه بار ترافیکی بالا داشته عنوان کرد: لازم است پس از هر حادثه و سانحه ای محور در اسرع وقت به حالت اولیه برگردد.

وی با اشاره به اینکه این محور فاقد پارکینگ بوده ،و متخلفان علاوه بر جریمه ملزم به پرداخت کرایه برای حمل به چرثقیل می باشند،بیان کرد: عمده مشکل ما و مردم نبود پارکینگ در محل می باشد.

حسینی نسب با اشاره به اینکه تا رسیدن به پارکینگ بابازید مسافت بسیار زیادی وجود دارد ،گفت: انتظار می رود در خصوص راه اندازی پارکینگ در پل زال اقدام شود .

رئیس پلیس راه پل زال با اشاره به اینکه وجود خودروهای شوتی مهمترین مشکل پل زال می باشد، تصریح کرد:این کار به چاره اندیشی در سطح کشوری نیاز داشته و تعقیب و گریز آنها نه تنها موجب تصادف و خطر منجر به فوت آنها شده بلکه باعث برخورد با ماشین های دیگر و فوت افراد بی‌گناه دیگر نیز خواهد شد.

وی در پایان با تاکید بر  لزوم دایر شدن  یک ایستگاه بازرسی در کنار  پلیس راه پل زال،خاطرنشان کرد: این کار باعث می‌شود تا تردد خودروهای شوتی در این مسیر بسیار نا امن شده و مجبور به تغییر مسیر به خارج از لرستان خواهند شد.
دسته بندی: اخبار / اخبار اجتماعی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید