امروز: شنبه، 1 اردیبهشت 1403
پلدخترنیوز » اخبار » اخبار اجتماعی » سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان خبر داد: راه اندازی سایت پرنده نگری در مجموعه تالاب های پلدختر

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان خبر داد:

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان خبر داد: راه اندازی سایت پرنده نگری در مجموعه تالاب های پلدختر

کد خبر: 3028
  • 5
به گزارش پایگاه خبری پلدخترنیوز، علی سالاروند عصر امروز چهارشنبه سیزدهم بهمن ماه جاری در مراسم روز جهانی تالاب ها در پلدختر اظهار داشت: برای بهره برداری و استفاده از موقعیت گردشگری، سایت پرنده نگری طبیعی در تالاب های پل دختر راه اندازی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کشورهایی مانند تانزانیا سالانه دو برابر درآمد نفتی ما در آمد ویزیت حیات وحش دارند؛ افزود: جهت بازدید بهتر گردشگران سایت پرنده نگری طبیعی متناسب با فضای  طبیعی و محیط منطقه به همراه تلسکوپ مخصوص در منطقه تالاب های پلدختر  قرار خواهد گرفت.

سرپرست اداره کل محیط زیست استان لرستان با اشاره به اینکه تالاب ها به لحاظ معیشت بسیار مهم بوده عنوان کرد: چنانچه ما تالاب های پلدختر را بعنوان یک فرصت قبول کرده و آنها را بشناسانیم در فصول زمستان اکوسیستم بینظیری برای گردشگران می باشد.

وی با اشاره به اینکه سالانه ۱۰ هزار پرنده آبزی وکنار آبزی در کل تالاب های استان  زندگی می کنند بیان کرد: متاسفانه شهرهایی مانند پلدختر که  دور از مرکز  بوده کمتر مورد توجه قرار می گیرند.

سالاروند با اشاره به اینکه یازده تالاب مشخص شده ولی عصر  خودبه خود تصویه خانه های طبیعی بوده و آلودگی محیط زیستی را در خود هضم خواهند ساخت، گفت: در بسیاری از مناطق تالاب ها موقعیتی هستند ،که  برای جلوگیری از ایجاد سیلاب ها و به جای سد ها کاربرد خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه از ۲۵ هزار حوزه تالابی استان، ۱۸ هزار آن مربوط به شهرستان پلدختر می باشد؛ تصریح کرد: در صورتیکه به خوبی از تالاب ها حفاظت نکنیم و حق آبه ها رعایت نشود؛معیشت آنها  از بین رفته و  منبعی برای گرد و‌ غبار خواهند شد.

سرپرست محیط زیست استان لرستان در پایان با اشاره به اینکه برای اولین بار در کشور ایران در این  کنوانسیون جهانی  تشکیل شده، خاطرنشان کرد: ما اول راهیم و امیدواریم  همه با کمک هم در سال آینده با شرایط بهتری در این مکان روبرو و کمکی به شهرستان پلدختر کرده باشیم.

دسته بندی: اخبار / اخبار اجتماعی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید