امروز: شنبه، 1 اردیبهشت 1403
پلدخترنیوز » اخبار » اخبار اجتماعی » مدیرکل راهداری لرستان خبر داد: واریانت جدید محور خرم آباد-پلدختر هزار میلیارد اعتبار می خواهد.

مدیرکل راهداری لرستان خبر داد:

مدیرکل راهداری لرستان خبر داد: واریانت جدید محور خرم آباد-پلدختر هزار میلیارد اعتبار می خواهد.

کد خبر: 2562
  • 5
عباس شرفی در نشست خبری مجازی با اصحاب رسانه لرستان اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا بخش حمل و نقل و مسافر از جمله مشاغلی بود که بیشترین آسیب را دید.

وی افزود: در نتیجه شاهد کاهش چشم گیر مسافر در سال 99 نسبت به سنوات قبل بودیم به طوری که تعداد سفر انجام شده در سال 99 نسبت به سال 98 با کاهش 23 درصدی و تعداد مسافر جابه جا شده 43 درصد کاهش یافت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان عنوان کرد: به همین دلیل در جهت حمایت از حوزه حمل و نقل اعم از شرکت ها، رانندگان تعداد 13 هزار و 784 صاحب شرکت و راننده جهت دریافت تسهیلات کرونا در سامانه کارا ثبت نام و همه این متقاضیان موفق به دریافت تسهیلات شدند.

شرفی گفت: در مجموع 587 میلیارد تومان تسهیلات به این افراد پرداهت شده و لرستان موفق به رتبه 5 کشوری شده است.

وی تصریح کرد: در نوروز 1400 نیز شاهد افزایش 975 ذدرصدی سفر و 430 درصدی مسافر در سطح استان بودیم، البته امیدواریم در سال جاری نیز حمایت از فعالان حوزه حمل و نقل ادامه یابد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آخرین وضعیت جاده خرم آباد به پلدختر بیان کرد: محور خرم آباد – پلدختر در جریان سیلاب ۹۸، بیشترین خسارت را متحمل شد.

وی تصریح کرد: این محور تقریباً در ۲۰ نقطه قطع کامل شد و ما با فروکش کردن سیلاب، عملیات ساماندهی این محور را با امکانات خود شروع کردیم و در ادامه با گسیل ماشین آلات و امکانات ۱۹ استان، در ۴۵ روز، ارتباط را برقرار کردیم.

مدیرکل راهداری لرستان در ادامه با اشاره به اینکه از ۱۸ مرداد ماه، ۱۰ دستگاه پل بزرگ با محوریت پل «چم مهر» را در این مسیر به بهره برداری رساندیم، ۲۰ کیلومتر از این محور ساماندهی اساسی شد، اضافه کرد: از ۱۷ اردیبهشت تا اواخر مرداد ماه ۹۸، ۱۰ دستگاه پل بزرگ را افتتاح کردیم، واریانت جدید در این محور در دست احداث است، برآورد اولیه این پروژه قریب به هزار میلیارد تومان است و در اولویت قرار گرفته است.

شرفی خاطرنشان کرد: بین یک تا دو قطعه آن نیز شروع شده است، در این محور هم در بخش راه و هم بخش ابنیه فعال هستیم، عمده پل‌های بزرگ به غیر از پل‌های «برگلان سوخته» و «بن لار» ساماندهی شده‌اند.

دسته بندی: اخبار / اخبار اجتماعی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید