امروز: سه شنبه، 28 فروردین 1403
پلدخترنیوز » اخبار » اخبار اقتصادی » رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان خبر داد: ارزش ۷۰۰۰ میلیارد تومانی تولیدات بخش کشاورزی لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان خبر داد:

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان خبر داد: ارزش ۷۰۰۰ میلیارد تومانی تولیدات بخش کشاورزی لرستان

کد خبر: 2318
  • 5
اسفندیار حسنی مقدم شامگاه جمعه در سخنانی با اشاره به آیات، روایات و احادیث متعدد مبنی بر اهمیت کشاورزی اظهار داشت: هر ملتی که بخواهد آزاد و مستقل زندگی کند باید در کشاورزی مستقل و خودکفا باشند.

وی گفت: مهمترین عواملی که در بخش کشاورزی مؤثر هستند، شامل مدیریت منابع آب، بکارگیری ابزارهای مدرن و به روز، اصلاح زمین، کارهای جهادی، نقش مدیریت انسان و… می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود: منطبق بر اسناد بالادستی و قوانین جمهوری اسلامی وظایفی برای وزارت جهاد متصور شده است، یکی از این وظایف امنیت غذایی است که در حال حاضر ۸۵ درصد از نیازهای غذایی در کشور تأمین می‌شود؛ آن هم در شرایطی که کشور در جنگ اقتصادی نابرابر با دشمن است، با وجود تحریم‌ها اما رشد اقتصادی این بخش مثبت است.

حسنی مقدم در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به حجم تولیدات کشاورزی استان قبل از انقلاب بیان کرد: حجم تولیدات در استان کمتر از ۵۰۰ هزار تن بود در حالی که این عدد اکنون به حدود ٣ میلیون تن یعنی شش برابر افزایش پیدا کرده است.

وی یادآور شد: حدود ٢ میلیون و ٩٠٠ هزار تن انواع محصولات کشاورزی از جمله ٢ میلیون و ٢٠٠ هزار تن محصولات زراعی، ٣٠٠ هزار تن محصولات باغی و ۴۰۰ هزار تن انواع محصولات دامی تولید می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ارزش ریالی تولیدات بخش کشاورزی استان را بالغ بر ٧ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این بخش یکی از مهمترین بخش‌های اقتصادی کشور است زیرا بالغ بر ٢٠ درصد اشتغال، ١٩ درصد تولید ناخالص ملی و ۳۵ درصد صادرات متعلق به این بخش است، در حالی که سهم اعتبارات بخش کشاورزی از اعتبارات کشور کمتر از ۵ درصد است و افزایش این میزان یکی از مطالبات ما از دولت و مجلس است.

دسته بندی: اخبار / اخبار اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید