امروز: شنبه، 1 اردیبهشت 1403
پلدخترنیوز » اخبار » اخبار اقتصادی » صفر، سهم لرستان از سرمایه‌گذاری خارجی کشور!

باز هم سهم لرستان صفر!

صفر، سهم لرستان از سرمایه‌گذاری خارجی کشور!

کد خبر: 2110
  • 5
به گزارش پایگاه خبری پلدخترنیوز، بر اساس گزارش سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران در 6 ماهه نخست امسال در کل کشور 60 طرح سرمایه‌گذاری خارجی با 2 میلیارد و 467 میلیون و 476 هزار دلار سرمایه‌ مصوب شده است.

استان فارس با 466 میلیون دلار، خوزستان با 365 میلیون دلار و یزد با 346 میلیون دلار جلب سرمایه گذاری مستقیم خارجی به ترتیب جایگاه اول تا سوم را کسب کرده‌‌اند و استان‌های گیلان با 445 هزار دلار، مرکزی با 500 هزار دلار و سمنان با 2 میلیون و 155 هزار دلار کم‌ترین میزان جذب سرمایه‌گذاری را به خود اختصاص داده‌اند.

البته در بین 31 استان، استان‌های مازندران، لرستان، گلستان، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، زنجان، خراسان جنوبی، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، ایلام، اردبیل، آذربایجان غربی هیچ طرح مصوبی در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی نداشته‌اند.

بابک دایی، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان فارس در توضیح طرح‌های مصوب سرمایه‌گذاری خارجی در فارس گفت: در شش ماهه اول امسال در استان فارس یک طرح افزایش سرمایه در حوزه قوطی فلزی در شهرک صنعتی بزرگ شیراز و یک طرح احداث مزرعه بزرگ خورشیدی در شهرستان بوانات داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه این مزرعه خورشیدی یک طرح کلان است که در قالب 11 پروژه مجزا احداث می‌شود و تاکنون پیشرفت خوبی داشته است، افزود: سرمایه‌گذاران خارجی این دو طرح از کشور ترکیه و امارات هستند و با اجرای این طرح‌ها برای 1000 نفر اشتغال‌ ایجاد می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان فارس با بیان اینکه امسال با توجه به تشدید تحریم‌ها و شیوع بیماری کرونا جلب سرمایه‌گذاری خارجی نسبت به سال‌های معمولی شرایط سخت‌تری داشت، عنوان کرد: کسب رتبه نخست کشور توسط استان فارس نشان‌دهنده همکاری مدیران استانی و جذابیت استان فارس برای سرمایه‌گذاران خارجی است.

وی خاطرنشان کرد: استان فارس با مشوق‌های سرمایه‌گذاری نظیر صدور مجوزهای بی‌نام، راه‌اندازی سایت تمام الکترونیک درخواست سرمایه‌گذاری خارجی و غیره در بین 31 استان کشور در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی رتبه نخست را از آن خود کرده است/ تسنیم

دسته بندی: اخبار / اخبار اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید