امروز: سه شنبه، 29 اسفند 1402
پلدخترنیوز » ایثار و شهادت » مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان خبر داد: یادمان شهدای گمنام شهر معمولان ساخته می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان خبر داد:

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان خبر داد: یادمان شهدای گمنام شهر معمولان ساخته می‌شود

کد خبر: 1898
  • 0
به گزارش پایگاه خبری پلدخترنیوز؛ محسن رشیدی در تشریح این خبر اظهار داشت: در حادثه سیل فروردین سال گذشته، دیواره‌های سدِ رودخانه «معمولان» از بین رفت و قبور مطهر شهدای این شهر که در جوار رودخانه هستند در معرض تخریب ۱۰۰ درصد قرار گرفتند.

وی با اشاره به در پیشرو بودن فصل بارندگی، افزود: هرگونه تعلل در بازسازی دیواره‌های سد رودخانه «معمولان» و گلزار شهدای این شهر عواقب جبران‌ناپذیری را در پی دارد.

رشیدی با اشاره به پیگیری‌های مردمی و در خواست‌های مکرر ساکنان شهر معمولان دررابطه با رسیدگی به وضیعت گلزار شهدای این شهر، گفت: مردم این منطقه طی نامه‌ای که حدود ۳۰۰ نفر آن‌ها امضا زده بودند خواستار تسریع در امر رسیدگی به و ساماندهی وضیعت قبور مطهر شهدای این شهر شده بودند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با اشاره به مکاتبات انجام شده در رابطه با حل مشکل گلزار شهدای شهر معمولان، عنوان کرد: در سفری که در ۱۸ شهریور به همراه نماینده ولی‌فقیه در استان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان و مدیرکل اداره راهداری و  حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان و برخی دیگر از مسئولان استانی به این شهر داشتیم یک بازدید میدانی از گلزار شهدا به عمل آمد و از نزدیک وضیعت این مکان را مشاهده کردیم.

وی بیان کرد: در این سفر نماینده ولی‌فقیه در لرستان، بر رسیدگی هرچه سریع‌تر به وضعیت گلزار شهدای شهر معمولان تأکید کردند و تصمیم  بر این شد که توسط مسئولان مربوطه یک برآورد هزینه‌ای شود و در اسرع وقت نتیجه به مردم این شهر اعلام شود.

رشیدی با اشاره به  اینکه دو شهید گمنام در شهر معمولان به خاک سپرده شده‌اند که تاکنون یادمانی برای آن‌ها ساخته نشده، تصریح کرد: کلنگ ساخت یادمان شهدای گمنام معمولان بر زمین زده شده و ساخت این یادمان با نظر و نقشه‌ی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، عنوان کرد: سردار عباس علیشاهی جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) وعده تأمین اعتبار مورد نیاز برای ساخت این یادمان  را دادند و عباس شرفی، مدیرکل اداره راهداری و  حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان نیز برطرف کردن مشکلات راه ارتباطی این مکان را بر عهده دارند/ ایسنا

دسته بندی: ایثار و شهادت
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید