امروز: پنج شنبه، 9 فروردین 1403
پلدخترنیوز » اخبار » اخبار اقتصادی » مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان خبر داد: ۲۰ هزار تن گندم از کشاورزان پلدختری خریداری می‌شود

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان خبر داد:

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان خبر داد: ۲۰ هزار تن گندم از کشاورزان پلدختری خریداری می‌شود

کد خبر: 1515
  • 5
به گزارش پایگاه خبری پلدخترنیوز؛ حجت اله بیرانوند با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود حدود ۲۰ هزار تن گندم از کشاورزان پلدختر در سال جاری خریداری شود، اظهار داشت :۶ مرکز خرید در سطح شهر پلدختر برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان تدارک دیده شده که از ابتدای خردادماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

وی افزود: هماهنگی اولیه جهت فراهم شدن مقدمات خرید تضمینی گندم و دانه‌های روغنی در سال زراعی جاری در شهرستان پلدختر با فرماندار صورت گرفته است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: در جلسه امروز در پلدختر نیز گزارشی از اقدام‌های اداره کل غله و سایر دستگاه‌های مرتبط در شهرستان ارائه شد.

بیرانوند از تشکیل جلسه ستاد برداشت شهرستان پلدختر در نخستین فرصت خبر داد و افزود: در این جلسه به صورت مفصل در راستای خرید گندم در سال زراعی جاری بحث و بررسی می‌شود.

وی با بیان این که پیش بینی می‌شود امسال حدود ۴۰۰ هزار تن گندم در استان لرستان خریداری شود، یادآور شد: سال گذشته در شهرستان پلدختر ۳ هزار ۵۰۰ تن دانه روغنی خریداری شده که نسبت به سال ۹۷ رشد داشته است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان افزود: امسال با توجه به این که قیمت خرید تضمینی نسبت به سال گذشته از رشد قابل ملاحظه‌ای برخوردار است، انگیزه برای تحویل محصول به مراکز دولتی بیشتر است.

بیرانوند گفت: امسال قیمت هر کیلوگرم گندم معمولی ۲ هزار و ۵۰۰ و گندمدروم ۲ هزار و ۶۰۰ تومان بر اساس جدول برنامه ریزی شده است و خرید دانه روغنی کلزا نسبت به سال قبل از رشد قابل توجهی برخوردار و هر کیلوگرم چهار هزار و ۶۶۰ تومان از کشاورز خریداری می‌شود.

وی افزود: مقدمات و اقدامات اولیه در کلیه مناطق به ویژه در مناطق جنوبی این استان به عنوان پیشانی کار خرید سعی شده قبل از شروع برداشت محصول یعنی اول خرداد مراکز خرید آمادگی لازم را داشته باشند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان یادآور شد: نخستین محموله گندم بدون هیچ مشکل و مانعی دریافت می‌شود و پیش بینی می‌شود بهای گندم که حاصل دسترنج کشاورزان است، فوری و در کوتاه‌ترین زمان به آنان پرداخت شود/ مهر

دسته بندی: اخبار / اخبار اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید