امروز: سه شنبه، 28 فروردین 1403
پلدخترنیوز » اخبار » اخبار اجتماعی » رئیس پلیس راه کشور مطرح کرد: مسافران و زائران اربعین در اقامتگاه ها استراحت کنند/ تاکنون هیچ محدودیت ترافیکی در جاده های منتهی به مرزها اعمال نشده است

رئیس پلیس راه کشور مطرح کرد:

رئیس پلیس راه کشور مطرح کرد: مسافران و زائران اربعین در اقامتگاه ها استراحت کنند/ تاکنون هیچ محدودیت ترافیکی در جاده های منتهی به مرزها اعمال نشده است

کد خبر: 1151
  • 1
به گزارش پایگاه خبری پلدخترنیوز؛ سردار تیمور حسینی با بیان اینکه در محورهای مواصلاتی در استانهای خوزستان، ایلام‌ و کرمانشاه یعنی در چهار مرز شلمچه، چذابه، مهران و خسروی بار قابل توجهی را شاهد هستیم اظهار داشت: این حجم مربوط به زائرینی است که در ورود به کشور و در مسیر استان های خودشان قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر کلیه محورهای مواصلاتی منتهی به استان‌های مرکزی از سمت سه استان هدف، دارای بار قابل توجهی است گفت: در محور کرمانشاه مرز خسروی، بار قابل توجهی را که از مرز مهران به سمت استان‌های مرکزی هدایت می‌شوند را به خود جذب می‌کند.

رئیس پلیس راه کشور تصریح کرد: در ادامه محور کرمانشاه، استان مرکزی، استان قزوین، زنجان و لرستان از جمله استان هایی هستند که بیشترین بار ترافیکی را دارند.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر تاکنون با توجه به اینکه دو روز تا اربعین حسینی مانده، محدودیت ترافیکی اجرا نشده است ابراز کرد: تنها در مسیر مهران به ایلام، به صورت مقطعی و موقت مجبور به یک طرفه کردن مسیر می شویم و در این رابطه جاده ملکشاهی مانند جاده جایگزین عمل می‌کند و کماکان امکان ورود زائران و مراجعه به آنها جهت شروع سفر آنها وجود دارد.

سردار حسینی با بیان اینکه تا حدودا ۳روز پیش حجم جمعیت مربوط به زائرینی بود که قصد خروج از کشور را داشتند ولی در حال حاضر عمده ترددها مربوط به زائرینی است که وارد کشور شدند ادامه داد: هنوز بار خروج به صفر نرسیده است و کماکان زائرین از ۴مرز رسمی قصد خروج دارد و در مرز شلمچه نیز تعداد قابل توجهی زائر خارجی از مرز شلمچه به قصد زیارت خارج می شوند.

رئیس پلیس راه کشور ضمن توصیه به مردم در رابطه با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی افزود: در چند روز گذشته خستگی و خواب آلودگی بیشترین آسیب را داشته و نگرانی ما نیز از خستگی زائرینی است که بعد از چند روز راهپیمایی قصد طی کردن مسیر نسبتاً طولانی تا استان‌های خود را دارند.

وی خطاب به زائران گفت: در محل‌هایی که در قالب استراحتگاه ها و دستگاه ها توسط هلال احمر و سایر سازمان‌ها پیش بینی شده به میزان کافی استراحت کنید تا بتوانید با وضعیت جسمانی آماده مسیر خود را طی کنید.

سردار حسینی با بیان‌ اینکه بعضی از محورها در استان های هدف و استانهای همجوار راه های دو طرف هستند و جداسازی نشدند خاطر نشان کرد: هرگونه عجله و شتاب و سبقت غیرمجاز می تواند برای شما حادثه ایجاد کند.

رئیس پلیس راه کشور در پایان افزود: امیدواریم با تلاش همه همکاران نیروی انتظامی، همه سازمان‌ها و دستگاه‌های ذیربط و همکاری زائران بتوانیم تا پایان این مأموریت بزرگ به خوبی شرایط تردد را مدیریت کنیم و شاهد حوادث کمتری باشیم/ شبکه اطلاع رسانی راه دانا

دسته بندی: اخبار / اخبار اجتماعی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید