امروز: پنج شنبه، 9 فروردین 1403
پلدخترنیوز » اخبار » اخبار اجتماعی » استاندار لرستان در آیین بازگشایی مدارس شهرستان سیل زده پلدختر مطرح کرد: کلنگ زنی بیش از ۷۰۰میلیارد تومان پروژه بازسازی خسارت سیل در شهرستان پلدختر/ بازسازی محور اصلی پلدختر_ خرم آباد نیازمند ۸۰۰میلیارد تومان اعتبار است

استاندار لرستان در آیین بازگشایی مدارس شهرستان سیل زده پلدختر مطرح کرد:

استاندار لرستان در آیین بازگشایی مدارس شهرستان سیل زده پلدختر مطرح کرد: کلنگ زنی بیش از ۷۰۰میلیارد تومان پروژه بازسازی خسارت سیل در شهرستان پلدختر/ بازسازی محور اصلی پلدختر_ خرم آباد نیازمند ۸۰۰میلیارد تومان اعتبار است

کد خبر: 1078
  • 1
به گزارش پایگاه خبری پلدخترنیوز، سید موسی خادمی عصر امروز درآئین بازگشایی مدارس شهرستان پلدختر که در مدرسه شهید کائیدی برگزار شد با بیان اینکه شیعیان هندوستان با وجود مظلومیت ومشکلاتی که دارند ولی به مردم سیل زده پلدختر کمک کردنداظهار داشت: مدرسه ای که شاهد آغاز سال تحصیلی در آن هستیم با کمک های مردم هندوستان بازسازی شده که از آنها تشکر وقدردانی می کنیم.

وی با اشاره به اینکه در استان زیبای لرستان که جراحات کوچکی از سیلاب فروردین ماه بر پیکر خود دارد شاهد شروع آغاز سال تحصیلی برای بیش از 350 هزار دانش آموز هستیم افزود: کار مهمی در استان لرستان انجام شده وعلی رغم مشکلاتی که در سیل به وجودآمده بود در حال حاضر دانش آموزان مشکل خاصی ندارند وسر کلاس درس حاضر شده ومی توانند از فرصت علم آموزی استفاده لازم را ببرند.

استاندارلرستان با بیان اینکه 423 مدرسه لرستان در جریان سیلاب فروردین ماه آسیب دیدندعنوان کرد: 310 مدرسه در استان لرستان تعمیری بود که با اقدامات جهادی تعمیر شد وبا کمک خیلی خوبی که خیرین انجام دادند مدارس تعمیر شد.

وی با اشاره به اینکه در جلسه ای که در تهران برگزار شد خیرین بیش از 200 میلیارد تومان برای بازسازی مدارس کمک کردند بیان کرد: تمامی مدارس تعمیر بازسازی وبه بهره برداری رسیده وامروز در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است.

خادمی گفت: 113مدرسه در استان لرستان تخریب شده بودکه طبق آخرین گزارشی به من دادند کار بازسازی 62مدرسه شروع شده است که 170کلاس درس در استان لرستان کم آوردیم که برای آنها170 کانکس تهیه کردیم ودر آموزش وپرورش مشکلی برای شروع سال تحصیلی نداشتیم. 

وی با بیان اینکه حجم ومشکلات کار زیاد بود که استان لرستان هم از لحاظ گستره جغرافیایی سیل وهم از لحاظ موضوعاتی که سیل آنها را دچار مسئله کرده بودگسترده ترین استان است
تصریح کرد:همه شهرهای لرستان در معرض سیل مهیب فروردین ماه قرار گرفتندومدارس،راه ها،برق،مخابرات،منازل مسکونی،اموال مردم و دیوارهای ساحلی دچار خسارت شدند. 

استاندارلرستان با بیان اینکه د پلدختر کسی روزهای اول حجم گل ولای را در معابر ومنازل مردم می دیدتصور نمی کرد در فاصله کمتر از چهار ماه زندگی در اینحا به حالت عادی برگردخاطر نشان کرد:در حوزه کشاورزی وایستگاه های پمپاژ خسارت فراوانی وارد شده است.

سید موسی خادمی با اشاره به اینکا شاید برخی ندانند که با چه حجمی از مشکلات روبرو هستیم اظهار داشت:کمک های زیادی در سطح ملی واستانی انجام شده است اما بخش عمده ای که باقی ماند خیرین حمایت کردند کمک کردند.

وی با بیان اینکه بخش عمدای از راه های روستایی ومدارس مشکلشان حل شد وخسارات کشاورزی تامین شده ودر حال پرداخت است افزود: مشکلات برق وگاز روستایی مناطق سیل زده به طور کامل برطرف شده است وبیش از هشت هزار واحد مسکونی در حال ساخت و15هزار واحد تعمیر وبازسازی شده است.

استاندار لرستان عنوان کرد:در حوزه مسکن بیش از 60میلیارد تومان کمک بلاعوض وبیش از 650میلیارد تومان تسهیلات کم بهره به مردم پرداخت شده است.

وی بیان کرد:در شهر پلدختر وروستاهای چم مهر وبابازید دیوار ساحلی با 160میلیارد تومان آغاز شده است.

خادمی گفت:بازسازی جاده اصلی پلدختر به خرم آباد نیازمند800میلیارد تومان اعتبار است که قطعه اول آن با300میلیارد تومان شروع شده است

وی تصریح کرد: بیش از 700میلیارد تومان پروژه بازسازی خسارت سیل در شهرستان پلدختر کلنگ زنی شده وبیش از یک هزار و 200مترپل  اجرا شده است

استاندار لرستان با بیان اینکه با توجه به مشکلات وخساراتی که سیلاب به بار آورده ونیازهایی که داریم هنوز خیلی کمبود وجود داردخاطر نشان کرد: کارهای بزرگی انجام شده و درکارهایی هم در حال انجام است که سیستم دولتی به صورت جهادی وارد فعالیت شده تا مشکلات حل شود.

وی افزود:دانش آموزان می توانند تا سالها بر روی سیلاب وحضور نیروهای جهادی،دولتی ومردمی برای کمک رسانی  کار کنند واز آن درس گرفت وآنها را به مردم آموزش داد


گزارش از: فیروزه حاتمی
دسته بندی: اخبار / اخبار اجتماعی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید